بواسیر داخلی چیست-علائم و درمان سریع همورئید داخلی

ژانویه 16, 2021
بواسیر داخلی چیست-علائم و درمان سریع همورئید داخلی

بواسیر، هموروئید یا باباسیل داخلی چیست ؟ بواسیر یا هموروئید به سیاهرگ های متورم شده ای که در قسمت راست روده قرار گرفته اند میگویند که در اثر نازک شدن دچار خارش و خونریزی میشوند. در ادامه با دلایل به وجود آمدن بواسیر داخلی، علائم و نشانه ها آن و روش های درمان هموروئید داخلی آشنا خواهیم شد.

تشخیص هموروئید داخلی

تشخیص هموروئید داخلی توسط متخصص بواسیر انجام میشود . تشخیص آن توسط تجهیزاتی مانند چراغ قوه و دستگاه های باز کننده مقعد انجام میشود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد دلیل خونریزی بواسیر داخلی است دیگر نیازی به آزمایشات ندارد .

خونریزی مقعد تنها دلیل بواسیر نیست از دیگر دلایل آن می توان سرطان روده بزرگ نیز باشد.

بنابراین برای تشخیص و درمان، حتما به بهترین متخصص بواسیر در تهران مراجعه کنید تا نوع ان مشخص شود و هر چه سریعتر درمان شوید.

تشخیص و درمان فوری و بواسیر

رزرو وقت در کلینیک نشیمنگاه

انواع بواسیر داخلی

هموروئید داخلی انواع مختلفی دارد و درمان آن توسط پزشک بر اساس نوع و درجه ای که دارد انتخاب میشود. درجه بواسیر را میتوان بر طبق بیرون زدگی آن طبقه بندی کرد یعنی هر چقدر میزان بیرون زدگی بیشتر باشد، درجه آن بالاتر میرود.

بیشتر بواسیر های بیرون زده با دست و یا بدون کمک دست به داخل برمی گردند که این نشانه بارز بواسیر داخلی است.

علت همورئید داخلی

افرادی که این بیماری را در خانواده خود دارند بیشتر در معرض خطر هستند. از مهمترین دلایل بواسیر داخلی :

• چاقی و اضافه وزن
  • اسهال مزمن

علائم بواسیر داخلی چیست ؟

اگر دچار بواسیر داخلی شده باشید بعد از دفع ممکن است رگه هایی از خون را در مدفوع خود مشاهده کنید و یا سطح مدفوع با خون پوشیده شده باشد . رگ های مقعد در هموروئید داخلی متورم میشوند و به شکل برآمدگی خود را نشان میدهند.

به دلیل اینکه هموروئید داخلی در داخلی رکتوم شما قرار دارد، نمی توانید آن را ببینید و یا احساس کنید تنها در صورت بیرون زدگی قسمتی از آن در هنگام دفع بیرون می آید سپس به داخل برمیگردد.

نشانه های هموروئید داخلی به طور کلی عبارتند از:

• مشاهده خود در توالت و یا دستمال کاغذی بعد از پاک نمودن .
  • بیرون زدگی بواسیر داخلی در هنگام مدفوع
  • برخی از انواع هموروئید داخلی بعد از مدفوع به داخلی باز نمیگردند و با کمک دست میتوان آن را به داخل هدایت کرد در صورتی که برخی دیگر بعد از مدفوع بدون دخالت دست به آرامی در جای خود بازگردانده می شوند که اینها نشانه های هموروئید داخلی هستند.

روش های درمان بواسیر داخلی

در صورتی که نکات زیر رعایت شود و هموروئید داخلی در مراحل ابتدایی خود باشد، ممکن است درمان صورت بگیرد:

درمان بواسیر داخلی
  • مصرف مایعات و نوشیدنی به اندازه کافی در طول روز
  • داشتن رژیم غذای سرشار از فیبر
  • مصرف دارو و پماد بواسیر داخلی که تسکین دهنده خارش و درد هستند.

در صورتی که نکات گفته شده در بالا نتیجه ای نداشت حتما با متخصص بواسیردر تهران که در کلینیک نشیمنگاه تماس بگیرید.

درمان باباسیل داخلی با لیزر

یکی از بهترین روش های درمان، عمل لیزر بواسیر است. در ادامه مزایا این روش ذکر شده است تا بتوانید در سریعترین زمان بهترین نتیجه را داشته باشید؛

• لیزر درمان مانند جراحی بواسیر داخلی اصلا به بستری شدن نیازی ندارد.
  • در سریعترین زمان ممکن انجام میشود ( بین نیم الی یک ساعت)
  • دارای کمترین آسیب به بافت های داخلی نسبت به دیگر روش ها
  • عدم وجود زخم و خونریزی در این روش
  • تا الان در مقایسه با دیگر روش های درمانی بهترین نتیجه را داشته است
  • ایمنی بالا

درمان بواسیر بدون درد و خونریزی

مشاوره در واتس اپ

رابربند

این روش یکی از روشهای متداول درمان بواسیر در گذشته بوده است که پزشک با بستن بواسیر توسط کش های لاستیکی، طی یک هفته موجب کوچک شدن بواسیر میشود سپس بافت بواسیر از بافت بدن جدا میشود.

درمان بواسیر با رابربند مناسب ترین روش برای درمان بواسیر داخلی میباشد و در مقایسه با جراحی سنتی سریعتر انجام میشود و به نقاهت کمتری احتیاج دارد. البته بیمار ممکن است در این روش درد داشته باشد .

کش لاستیکی به صورت سرپایی و با بی حسی قابل انجام است برخی بعد از این جراحی میتوانند به سادگی به کارهای روزمره خود ادامه دهند در صورتی که برخی دیگر به استراحت بیشتری نیاز دارند.

استاپلر

عمل هموروئید با استاپلر برای انواع بواسیر داخلی پیشرفته به کار برده میشود و بیمار درد کمتری نسبت به رابربند دارد و طی نیم ساعت درمان صورت می گیرد. فرد می تواند به کارهای روزمره خود روز بعد از جراحی بواسیر داخلی ادامه دهد.

خطراتی که ممکن است استاپلر داشته باشد:

• خونریزی و عفونت
  • آسیب دیواره مقعد