1. خانه
  2. مقالات
  3. گوشت اضافه مقعد چیست؟ علت و درمان+ عکس

گوشت اضافه مقعد چیست؟ علت و درمان+ عکس

تصویر درمان گوشت اضافه مقعد

گوشت اضافه مقعدی از بیماری های مقعدی و عارضه هایی است که ممکن است همه افراد به آن دچار شوند. در این مطلب به بررسی دلایل و انواع بیماری هایی چون بواسیر، شقاق، زگیل و دیگر علت گوشت اضافه مقعد مانند بارداری اشاره نماییم. همچنین در برخی موارد بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان به دلایل دیگری چون بارداری و زایمان رخ می دهد؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا بهترین راه درمان گوشت اضافه مقعد بپردازیم.

گوشت اضافه مقعدی چیست؟

گوشت اضافه مقعدی به طور کلی عارضه ای است که با خارج شدن هرگونه گوشت اضافه یا برآمدگی اضافه از دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه غیر طبیعی بوده و افرادی که به گوشت اضافه مقعدی دچار میشوند، معمولا به بیماری خاصی نظیر هموروئید، زگیل مقعدی، شقاق یا دیگر بیماری ها مبتلا هستند. گوشت اضافه مقعد از دسته بیماری هایی است که فعالیت روزانه فرد از جمله نشستن ، راه رفتن و… مختل کرده و تحت تاثیر خود قرار می دهد.


درمان گوشت اضافه مقعد بدون درد و خونریزی

جهت درمان گوشت اضافه مقعد تنها با یک جلسه لیزر، دکمه تماس را لمس کنید.


علائم

علائم گوشت اضافه مقعدی معمولا قابل لمس و مشاهده بوده و افراد مبتلا به این عارضه می تواند به راحتی آن را مشاهده نمایند. البته مشاهده آنها به معنای تشخیص دقیق بیماری نبوده و تنها از وجود عارضه آگاهی می دهد.
اصلی ترین علائم گوشت اضافه مقعد عبارت اند از:

  • گوشت های اضافه و نرم
  • احساس گرفتگی مقعد
  • تیره تر شدن رنگ گوشت اضافه و زائده ها
  • بافت نرم که با لمس دست احساس می شودو
  • درد در ناحیه مقعد
  • خروج ترشح مقعدی (در صورت وجود عارضه داخلی یا بیماری پیش زمینه ای)
  • اندازه آن معمولا چند میلی متر بوده که معمولا افزایش نمی یابد

برخی افراد نیز تورم گوشت اضافه مقعد را با هماتوم اشتباه میگیرند که باید بدانید هماتوم پری آنال نوعی دیگری از بیماری های مقعدی می باشد که علت بروز و حتی نحوه درمان آن نیز متفاوت است.

عکس گوشت اضافه در مقعد
نمونه ای از عکس گوشت اضافه را مشاهده می کنید که بیمار وجود زائده را احساس نموده و نیاز به درمان اساسی دارد.

علت گوشت اضافه مقعدی

علت بروز برآمدگی و بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان، می تواند نشان دهنده بیماری های مقعدی، گوارشی یا روده بوده و میزان شیوع آن در همه افراد یکسان است. بواسیر، شقاق، آبسه و حتی زگیل تناسلی در زنان و مردان میتواند سبب بروز گوشت اضافه در مقعد باشد که بیمار برای بررسی و درمان آن، نیازمند معاینه پزشک می باشد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی است که با متورم شدن عروق درون روده به وجود می آید. این بیماری دارای دو نوع مختلف بواسیر داخلی و بواسیر خارجی می باشد. عروق متورم و تحت فشار (فشار وارد شده توسط یبوست یا اسهال ) که درون راست روده هستند بواسیر داخلی را پدید می آورند. همین مساله یا حتی بواسیر خارجی که به طور کلی خارج از دهانه مقعد رخ می دهد، از دلایل گوشت اضافه مقعدی خواهند بود.

مطالعه بیشتر: جراحی هموروئید

عکس گوشت اضافه مقعدی بواسیر

شقاق یا فیشر

شقاق یا همان فیشر، بیماری آزار دهنده ناحیه نشیمنگاهی است که از ترک، چاک خوردگی دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه باید هرچه سریعتر توسط یک روش مناسب درمان شود؛ چرا که بی توجهی به درمان آن می تواند عوارضی چون ابتلا به شقاق مزمن که درمان آن بسیار دشوار است و گوشت اضافه مقعدی را به همراه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: لیزر شقاق چگونه است؟

آبسه

عفونت و آبسه که از مسدود شدن غدد اطراف مقعد پدید می آیند از دیگر بیماری های مقعدی است که می تواند تورم، التهاب، درد، خروج ترشح را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن بی توجه به درمان این عارضه می تواند آن را مانند گوشت اضافه نمایان نموده و اختلالات فرد را دچار اختلال نماید.

زگیل مقعدی

زگیل مقعدی از دیگر علت های گوشت اضافه مقعدی هستند که افراد به آن دچار می شوند. این عارضه توسط ویروس اچ پی وی در ناحیه تناسلی افراد پدید می آید و علائمی چون زگیل های تکی یا خوشه ای در دهانه مقعد، آلت تناسلی، واژن یا حتی دهان به وجود می آورد. برخی افراد به این بیماری آشنایی نداشته و برآمدگی های ناشی از زگیل در نزدیکی آن را را گوشت اضافه مقعدی تلقی می کنند. این بیماری بسیار شایع بوده و افراد باید درمان آن را امری مهم تلقی نمایند.

رابطه جنسی مقعدی

در ابتدا، این موضوع سوال بسیاری از افراد می باشد که آیا رابطه مقعدی باعث گوشت اضافه میشود؟ بله! به طور کلی مقعد راه خروج مدفوع و اجابت مزاج می باشد و برای رابطه جنسی ساخته نشده است. از این رو وارد شدن شی خارجی یا آلت تناسلی مردانه می تواند سبب وارد کردن آسیب به آن شده و مشکلات بسیار جدی را برای فرد به وجود آورد. تورم و آسیب به عضلات اسفنکتر می تواند افراد را به گوشت اضافه مقعدی دچار کنند.

مطالعه بیشتر: رابطه مقعدی چیست؟

گوشت اضافه مقعد ممکن است ناشی از اسکین تگ، زگیل تناسلی، بواسیر، شقاق یا آبسه باشد.

گوشت اضافه مقعدی در بارداری

بارداری از دیگر عوامل بروز بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان است که خانمها به آن دچار میشوند. فشاری که جنین به اعضای داخلی بدن از جمله رحم و روده های مادر وارد می کند می تواند سبب ایجاد گوشت اضافه مقعد شود. گوشت اضافه در بارداری معمولا رایج بوده و بیشتر افراد به آن دچار می شوند. بنابراین این عارضه چندان خطرناک نبوده و می توان برای درمان تا پایان دوران بارداری صبر نمود.

تشخیص گوشت اضافه مقعد چگونه انجام می شود؟

تشخیص دقیق و بررسی این عارضه توسط پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود؛ چرا که ممکن است علائمی که تجربه می کنید ناشی از دیگر بیماری های ناحیه نشیمنگاهی یا حتی بیماری های خطرناک تر بوده و نیازمند بررسی کامل تری داشته باشد. پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی بهترین گزینه هایی هستند که هنگام مشاهده علائم میتوانید مراجعه نمایید. پزشک با معاینه و مشاهده شدت بیماری آن را بررسی یا حتی ممکن است برخی آزمایش هایی چون کولونوسکوپی، آندوسکوپی یا … برای شما تجویز نماید.

تصویر کلونوسکوپی گوشت اضافه مقعد

درمان گوشت اضافی مقعد با لیزر

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر بهترین و کم خطر ترین روشهای درمان این عارضه به شمار می رود.
مقعد به دلیل داشتن عضلات پیچیده و عصب های فراوان بسیار حساس بوده و نیازمند یک روش درمانی مناسب و کم خطر است. لیزر تنها در یک جلسه و به طور کامل تمامی گوشت اضافه مقعد و کنار آن را از بین برده و نیازی به دوره نقاهت طولانی مدت نیست.
برخی از مزایای لیزر گوشت اضافه مقعد و از بین بردن زائده ها:

  • عدم آسیب رسانی به گوشت اطراف آن
  • عدم باقی ماندن جای اسکار و زخم
  • هزینه های بسیار ارزانتر نسبت به جراحی
  • بدون درد، خونریزی و حتی بیهوشی
  • عدم نیاز به دوره نقاهت طولانی
  • عدم عفونت و آبسه
  • عدم عود و بازگشت بیماری

هزینه لیزر گوشت اضافه مقعدی در کلینیک نشیمنگاه

جهت اطلاع دقیق از هزینه ها و رزرو وقت معاینه با ما تماس بگیرید.


انواع روشهای درمان

گوشت اضافه مقعدی همانطور که از نامش به بیرون آمدن زائده گوشتی که از بافت بدن جدا و اضافه است، گفته می شود. بنابراین درمان گوشت اضافه مقعد تنها با برداشتن گوشت اضافه امکان پذیر خواهد بود. درمان گوشت اضافه مقعد توسط روشهای دیگر نیز امکان پذیر است. اما این روشها معمولا یا با انجام عمل جراحی و یا با استفاده از دارو بوده که دارای عوارض است. در ادامه با روشهای درمان این عارضه آشنا خواهیم شد.

عمل جراحی

میزان سختی عمل جراحی گوشت اضافه مقعدی وابسته به اندازه آن است. برای مثال زائده های به وجود آمده اگر بزرگ باشند، پزشک با تیغ جراحی آن را بریده و بخیه می زند. و اگر کوچک باشند، ممکن است آنهارا بخیه نزند. اما با توجه به اینکه این کار توسط تیغ جراحی انجام میگیرد، ممکن است عفونت و درد شدید را به همراه داشته باشد.
برخی از معایب این روش درمان گوشت اضافه مقعدی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه های گرانتر نسبت به انجام لیزر
  • دوره نقاهت طولانی تر
  • نیاز به پانسمان و شستشوی محل زخم
  • درد شدید، سوزش و خارش
  • امکان آسیب به بافت حساس این ناحیه
  • امکان ابتلا به بی اختیاری مدفوع

درمان خانگی گوشت اضافه مقعدی

از بین بردن و درمان گوشت اضافه مقعد در خانه یک امر غیر ممکن است! چرا که این امر تنها با از بین بردن زائده ها امکان پذیر است که باید توسط پزشک صورت گیرد. بیمار تنها به منظور کاهش موقت درد می تواند از پماد یا ژل لیدوکائین جهت کاهش علائم ناشی از عارضه استفاده کند.

برخی از روشهای درمان خانگی گوشت اضافه عبارت اند از:

  • رعایت بهداشت فردی
  • استفاده از پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی
  • درمان اسهال یا یبوست در صورت ابتلا
  • استفاده از حمام سیتز

بنابراین هنگام مشاهده علائم و زائده های اضافه در کنار مقعد، از روشهای درمان خانگی گوشت اضافه مقعدی و سرخود استفاده نکرده و به پزشک مراجعه نمایید تا با یک روش پزشکی و مناسب نسبت به درمان شما اقدام نماید.

بهترین مرکز درمان گوشت اضافه مقعد

کلینیک نشیمنگاه، یکی از بهترین مراکز درمان بیماریهای مقعدی از جمله درمان گوشت اضافه مقعد در تهران می باشد که دارای کادر بسیار مجرب و حرفه ای، پزشک دارای تجربه و تجهیزات کامل و به روز دنیا است. بیماران مبتلا به این بیماری می توانند با تماس و دریافت مشاوره، یا مراجعه حضوری برای درمان گوشت اضافه مقعدی اقدام نمایند.

عوارض

گوشت اضافه مقعدی یا اسکین تگ، عبارتند از رشد بافت نرم و غیرطبیعی در منطقه مقعدی. این بافت معمولاً بیشتر در داخل یا بیرون از مقعد قرار می‌گیرد و ممکن است باعث ایجاد علائمی مانند درد، خونریزی و خارش شود.

عوارض این عارضه عبارتند از:

  • درد و احساس تحریک در ناحیه
  • خونریزی و لکه‌ های خونی در قسمت مقعد
  • خارش و سوزش مقعدی
  • سختی در حین خروج مدفوع
  • روشن شدن بافت در منطقه مقعدی

اگر شما علائمی از گوشت اضافه مقعدی دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب، شما را به یک متخصص روده و مقعد مراجعه کند. در برخی موارد، علاج گوشت اضافه مقعدی با استفاده از داروها، لیزر و یا جراحی لازم است.

سوالات متداول

 

185 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام دکتر من حس میکنم یه چیزی مثل گوشت اضافه مقعد در اوردم وقتی هم که دستشویی میکنم خیلی بیشتر و گنده تر میشه

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز این عارضه گوشت اضافه مقعدی نبوده و هموروئید داخلی است که با فشار ناشی از اجابت مزاج بیرون می زند. می توانید برای دریافت مشاوره و تعیین وقت با شماره 02188786734 تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
      • سلام دکتر من زایمان طبیعی کردم و الان ۴ماه میگیره از زایمان ب همین تازگیا ی گوشت اضافی از وارژن زده بیرون با پماد نمیشه درمانی کرد یا قرص

      • سلام دوست عزیز حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید. تخصص کلینیک نشیمنگاه درمان بیماری های مقعدی می باشد

      • سلام خسته نباشید ببخشید من تقریبن ۲سال هست ک ی گوشت اضافه خیلی کوچیک کنار مقعدم میبینم ولی ن سوزش ن خارش ن خونریزی ندارم اول اهمیت نمیدادم ولی خیلی خجالت میکشم پیش همسرم میشه بگید چکار کنم و ایا میشه با پماد رفع شد ممنون میشم راهنمایی کنید

      • خیر اگر از مدت بروز زائده 3سال می گذرد، امکان درمان آن با دارو و پماد بسیار کم است چرا که عارضه ممکن است بواسیر با شد که در این مرحله تنها با لیزر یا جراحی قابل درمان است. در هر صورت تشخیص و تصمیم را متخصص بیماری های مقعدی می گیرد

  • اکرم مولایی
    اکتبر 4, 2022 11:31 ق.ظ

    مقعدم گوشت اضافه اورده باید چیکار کنم دکتر داروی خاصی باید مصرف کنم؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز برای تشخیص دقیق علت بروز عارضه گوشت اضافه مقعد ابتدا باید به صورت حضوری به متخصص مراجعه نمایید.

      پاسخ
    • سلام من 37هستم. حامله هستم. یک گوشت اضافی در مقعد بیرون زده. خیلی هم درد می‌کنه موقع خوابیدن دستشویی رفتن نشستن خیلی اذیت میشم چیکار کنم

      پاسخ
  • ایا رابطه مقعدی باعث گوشت اضافه مقعدی می شود؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز بله در صورت تکرار این عمل ممکن است به گوشت اضافه مقعد مبتلا شوید.

      پاسخ
    • سلام من دو روز میشه گوشت اضافه پیدا کرده ام در ناحیه مقعد اما درد نداره چیکار کنم

      پاسخ
      • سلام دوست عزیز تغذیه خود را کنترل و یبوست را رفع کنید، در صورت عدم بهود به پزشک متخصص مراجعه کنید

    • سلام وقتتون بخیر من دو روز پیش عمل بیرونی مقعد کردم حالا نمیدونم چیه یه زائده گوشتی برداشت الان درد ندارم ولی اطراف مقعد خیلی سوزش و خارش میده بنظرتون مال چیه؟؟

      پاسخ
      • احتمالا سوزش و خارش ایجاد شده در اثر جراحی انجام شده به وجود آمده است که جای نگرانی نیست در صورت تکرر این علائم به متخصص خود مراجعه کنید.

  • مدتیه حس داشتن گوشت اضافه مقعد دارم اما از بیرون چیزی نیست. چند بار بعد از دستشویی کردن دیدم که چیزی از مقعدم بیرون زده اما بعدش نبوده باید چه ازمایشی بدم

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز شاید شما به گوشت اضافه مقعد مبتلا نبوده و به همووئید داخلی مبتلا باشید. حتما به صورت ضوری به کلینیک نشیمنگاه مراجعه نمایید تا در اسرع وقت توسط پزشکان ما تحت معاینه و درمان قرار گیرید.

      پاسخ
      • سلام.گوشت اظافی در مقعد دارم قبلا کوچیک بود الا احساس میکنم بزرگ شده .اصلا دردی نداره ولی بعضا ورم میکنه .و وقتی فشار دادم مثل یک جوش سر باز کرد و خونریزی کرد .چکار باید بکنم .ممنون

      • آبسه مقعد، توده بواسیر، فیستول و دیگر بیماری های مقعدی می تواند از دلایل این عارضه باشند که تشخیص آن تنها توسط پزشک امکان پذیر است.

  • اگر در اثر رابطه جنسی ایجاد بشه این گوشت
    میشه با لیزر درمانش کرد؟

    پاسخ
  • مقعدم گوشت اضافه اورده باید چیکار کنم هرکاری میکنم هم برنمیگرده داخل خیلی داره نگرانم میکنه

    پاسخ
  • دکتر من خیلی کم یبوست میگیرم بیشتر مواقع چون گوارش ضعیفی دارم اسهال دارم. الان یه چیزه اضافه دراومده میخواستم بدونم این گوشت اضافه در مقعد ممکنه خطرناک باشه؟ اصلا چطوری خوب میشه

    پاسخ
    • بله دوست عزیز گوشت اضافه در مقعد می تواند ناشی از اسهال هم به وجود آید. این گوشته اضافه نیز در اثر بواسیر، شقاق یا بیرون زدگی مقعد است که می توان با لیزر آن را درمان نمود.

      پاسخ
  • 28 سال دارم و تا به حال دچار چنین مشکلاتی نشده ام. اما الان نزدیک به 3هفته است که مقعد بنده گوشت اضافه ای در آورده که نمیدانم برای چه چنین اتفاقی افتاده؟ علت گوشت اضافه مقعدی زنان چیست؟

    پاسخ
    • گوشت اضافه مقعد ممکن است به دلایلی چون یبوست، اسهال یا زخم به وجود آید که برای درمان نیاز به جراحی یا لیزر دارد.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید،یکی از دوستام میگ ک ی گوشت اضافه خیلی بزرگ ک تقریبا اویزون شده تو ناحیه مقعدش داره..ک حدود ۵ سال میشه ولی چند روزه در و خارش و سوزشش زیاد شده..امکان بیماری خطرناکی هس یا با لیزر رفع میشه؟

    پاسخ
    • بله امکان وجود بیماری بواسیر یا شقاق وجود دارد که با لیزر قابل درمان است. بهتر است به ایشان بفرمایید هرچه سریعتر به متخصص مراجعه نموده و اقدام به درمان عارضه کنند.

      پاسخ
  • جواد رضایی
    دسامبر 18, 2022 10:41 ق.ظ

    سلام دکتر حدودا 3سال پیش بواسیر گرفتم و رفتم به بدبختی جراحیش کردم و خوب شد. گذشت تا امسال که الان چند وقته یه چیزی مثل گوشت اضافه مقعدی از مقعدم آویزونه درد و خونریزی نداره ولی چون یکبار برای اون جراحی اذیت شدم الانم میترسم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دوست عزیز گوشت اضافه مقعد بدون درد و خونریزی از اولین علائم بیماری هموروئید یا بیرون زدگی مقعد است که اگر به موقع بررسی و درمان نشود، مراحل درمان را سخت تر و بیمار را با چالش های بیشتری رو به رو میکند.

      پاسخ
  • شایان مشفق
    دسامبر 24, 2022 2:36 ب.ظ

    من وقتی دستشویی میکنم گوشت اضافه مقعدی درمیارم به صورت خود به خود بعد بازم خودش بعد چند ساعت خوب میشه

    پاسخ
    • دوست عزیز شما گوشت اضافه مقعدی ندارید؛ به بواسیر داخلی مبتلا هستید. بهتر است در اولین فرصت آن را درمان کنید تا شدت آن حاد تر نشده

      پاسخ
  • سلام دکتر؛ من گوشت اضافه مقعدی دراوردم 30 ساله و متاهل هستم تا به حال هم رابطه مقعدی نداشتم چرا اینطوری شدده؟

    پاسخ
    • احتمال وجود بیماری های مقعدی در بروز گوشت اضافه مقعد وجود دارد. بواسیر، شقاق، افتادگی رکتوم نیز از جمله بیماری هایی هستند که موجب بروز گوشت اضافه می شوند که می توانید با لیزر آنهارا درمان کنید.

      پاسخ
    • توران صالحی
      جولای 25, 2023 5:15 ب.ظ

      سلام من بعدازرابطه جنسی مقعدگوشتی شود چطورازشرش خلاص بشم لطفأ کمکم کنید درمان خونگی داره

      پاسخ
      • سلام درمان گوشت اضافه مقعد تنها با لیزر یا جراحی امکان پذیر است و به راحتی در خانه درمان نمی شود.

  • احسان امیدی
    ژانویه 5, 2023 4:35 ق.ظ

    سلام
    بنده الان پنج ماه است که لبه بالای مقعدم گوشت اضافه اورده به اندازه نیم سانت،
    که با سوزش و خارش همراه هستش.
    مخصوصا زمان و بد از اجابت مزاج،

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز شما به بواسیر و احتمالا از نوع بواسیر داخلی مبتلا شده اید که می بایست تحت معاینه و درمان قرار بگیرد.

      پاسخ
  • من کنار دهانه مقعدم زائده ای مثل گوشت اضافه مقعدی در اوردم که کمی هم درد و خارش دارد ممکن است بفرمایید به چه روشی میتونم این بیماریمو خوب کنم؟

    پاسخ
  • من گوشت اضافه مقعد دراوردم دکتر باردار هم هستم خیلی دارم اذیت میشم میشه یه راهی بهم معرفی کنید از این درد کم کنه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز شما ممکن است به بواسیر مبتلا شده باشید. که بهتر است حتما آن را درمان کنید.

      پاسخ
  • گوشت اضافه مقعد که میگید برای شماها درد داره دوستان؟ چون منم اینطوریم اندازه یه بند انگشت گوشت در اومده اما درد اینا نداره

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز بله در صورتیکه در اثر عارضه یا بیماری خاص مانند بواسیر دچار گوشت اضافه مقعد شوید با درد، خونریزی، سوزش و خارش همراه خواهید بود. عدم بروز درد نیز نشان دهنده ابتدایی بودن بیماری می باشد.

      پاسخ
  • من دوساله که گوشت اضافه مقعد دارم که خیلی هم اذیتم کرده اما میترسم برم جراحی کنم یه داروییی مرهمی چیزی میشه بهم بگید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز دارو برای بیماری شما کاملا بی اثر می باشد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا گوشت اضافه مقعد را برای شما لیزر کند.

      پاسخ
      • سلام دکتر من زگیل مقعد در آوردم د خیلی دردناکه اوایلش خون هم میومد میشه بگید چکار کنم

      • زگیل مقعد با لیزر قابل درمان می باشد؛ اتلاف وقت تنها موجب حاد شدن بیماری می گردد.

      • سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه گوشته اضافی مقعدم هستش بعضی وقتا ورم میکنه و خوب میشه و خارش داره میشه یه راهنمایی کنید که ایا با قرص رفع میشه؟

      • سلام دوست عزیز خیر ابتدا باید نوع وعلت عارضه تحت بررسی توسط پزشک قرار گرفته و سپس برای آن دارو تجویز شود.

  • گوشت اضافه مقعد تو دوران بارداری بعد زایمان خوب میشه؟

    پاسخ
    • گوشت اضافه ای که خانمهای باردار در دوران بارداری به آن مبتلا می شوند، بواسیر می باشد که بعد از زایمان با لیزر قابل درمان خواهد بود.

      پاسخ
  • سلام من چه وقتیه که مدفوعم کم شده و درست خارج نمیشه چیکار کنم؟!
    درمان خانگی دارد؟ لطفاً بگید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز ممکن است به یبوست یا اختلالات گوارشی ناشی از روده مبتلا شده باشید. بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ
  • حدودا چند ماهی میشه که وقتی دستشویی میکنم یه گوشت از مقعدم میاد بیرون خیلی هم اذیتم میکنه اما چند روزه اونطوری نشده یعنی خوب شدم؟

    پاسخ
    • خیر دوست عزیز احتمالا شما به هموروئید خونی دچار شده اید که در حال حاضر در داخل قرار دارد. بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام یه تیکه پوست از مقعدم اویزون شده میتونم بپرسم گوشت اضافه هست یا نه؟

    پاسخ
    • پوست؟ احتمالا گوشت اضافه است که آن را با پوست اشتباه گرفته اید. برای معاینه و درمان آن هرچه سریعتر اقدام نمایید.

      پاسخ
  • سلام چند وقت پیش من یک تصادفی داشتم که بعد از اون حس میکنم گوشت اضافه در اورده مقعدم

    پاسخ
  • باران رستمی
    مارس 14, 2023 11:58 ق.ظ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید ممکنه بدونم گوشت اضافه مقعدی چقدر طول میکشه بره داخل خوب شه؟

    پاسخ
    • گوشت اضافه مقعد خود به خود خوب نشده و در صورتیکه در اثر بواسیر یا هموروئید باشد می بایست جراحی یا لیزر شود

      پاسخ
  • سلام اقای دکتر بنده مقعدم گوشت اضافه دراورده و خیلی داره اذیتم میکنه باید چه پمادی استفاده کنم این سوزشش از بین بره . حدودا اندازه یه بند انگشت هست که وقتی میشینم یا لباس تنگ میپوشم بیشتر اذیت میکنه

    پاسخ
    • سلامک دوست عزیز درمان گوشت اضافه مقعد تنها با لیزر یا جراحی امکان پذیر بوده و نمیتوان با پماد یا دارو آن را برطرف نمود.

      پاسخ
      • سلام وقت بخیر
        من گوشت اضافه مقعدی دارم البته اول فکر میکردم بواسیره که به پزشک ۲سال پیش مراجعه کردم که گفت گوشت اضافه مقعدی هستش
        این گوشت اضافه ها هر ۵ ۶ ماه یک بار که یبوست میشم یا زیاد سرپا می ایستم متورم میشن و با درد و خونریزی همراهن تقریبا ۱ هفته زمان میبره دوباره خوب میشه
        دکتر گفت نیاز به جراحی نداری چون اگه باردار شی دوباره برمیگرده باید صبر کنی بعد بارداری
        میخوام ببینم واسم مشکلی پیش نمیاد بخوام صبر کنم

      • سلام دوست عزیز اگر منظور شما از مشکل حین بارداری هست خیر به جز درد و علائم بیماری عوارض دیگری به همراه ندارد.

  • بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان خود به خود خوب نمیشه؟

    پاسخ
    • خیر بیرون ردگی مقعدی تنها با انجام لیزر یا جراحی توسط پزشک قابل درمان خواهد بود.

      پاسخ
  • گوشت اضافه مقعدی با رابطه مقعدی میره داخل؟

    پاسخ
  • من وقتی میشینم که گلاب به روتون دستشویی کنم یه گوشت اضافه از مقعدم میاد بیرون بعد که تموم میشه اونم میره تو الان نمیدونم این اختلاله؟ بیماریه؟ چیه که اینطوری میشه

    پاسخ
  • علی موسوی
    آوریل 26, 2023 1:26 ب.ظ

    من 31 ساله هستم و یه وقتایی تریاک میکشم به خاطر درد کحه همون منو یبوست میکنه از وقتی که میکشم مقعدم یه گوشت اضافه دراورده چیکار کنمش؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز در مرحله اول حتما مواد مخدر راترک کنید. درمان گوشت اضافه مقعد نیز به واسطه لیزر امکان پذیر خواهد بود

      پاسخ
  • من دچار یه زائده مقعدی شدم که یه وقتایی سوزش داره و خون میاد ازش

    پاسخ
    • زائده مقعدی شما ممکن است هموروئید باشد به متخصص بواسیر مراجعه کنید

      پاسخ
  • گوشت اضافه مقعد خود به خود خوب نمیشه حتما باید جراحی کنیم؟ من خیلی میترسم دکتر تاحالا هیچ جای بدنم رو جراحی نکردم

    پاسخ
    • می توانید از لیزر کمک بگیرید که عوارض آن بسیار کمتر از جراحی می باشد

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید من یه ماه تقریبا زایمان و بعدش یبوست گرفتم و هروصت میرم دستشویی خیلی درد دارم همراه باخونریزی و اینکه یه گوشت اضافه از مقعدم زده بیرون علتش چیه؟

      • سلام فشاری که جنین به اعضای بدن شما وارد کرده ممکن است موجب بواسیر شده باشد که بهتر است با مراجعه به متخصص نسبت به درمان آن اقدام کنید

  • آرمینا یوسفی
    می 13, 2023 10:51 ق.ظ

    سلام خسته نباشید میتونم بپرسم گوشت اضافه مقعد رو با چه روشی برداریم بهتره؟

    پاسخ
    • بهرتین راه برای درمان گوشت اضافه مقعد انجام لیزر می باشد

      پاسخ
    • سلام دکتر من مجردم و رابطه خطرناکی نداشتم ولی یه مدته یبوست دارم و الان متوجه شدم یه گوشت اضافه کتار سوراخ مقعدم خیلی کوچولو شکل گرفته این چی میتونه باشه ممکنه منی ک رابطه جنسی نداشتم دچار زگیل تناسلی شده باشم یا بخاطر یبوسته؟

      پاسخ
      • خیر این عارضه به دلیل یبوست رخ داده و ناشی از متورم شدن عروق می باشد و ربطی به رابطه جنسی ندارد. البته که برای تایید این موضوع می بایست به متخصص مراجعه شود

  • سلام اقای دکتر خسته نباشید من گوشت اضافه مقعدم داره هرروز بزرگتر میشه باید چیکار کنم من؟

    پاسخ
    • احتمالا شما به بواسیر مبتلا شده اید نه گوشت اضافه می بایست آن را تحت نظر دکتر درمان کنید

      پاسخ
  • من نزدیک چند ماهه که مقعدم گوشت اضافه در اورده باید چیکارش کنم خوب شه؟

    پاسخ
    • درمان گوشت اضافه مقعد تنها با لیزر امکان پذیر بوده و با روشهای خانگی و دارو امکان پذیر نمی باشد

      پاسخ
  • من گوشت اضافه مقعد دارم ولی نه درد دارم نه خونریزی نه هیچ باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  • سلام
    من کنار مقعد یعنی داخل نه کنارش ی چیز مثل گوشت نرم دایره ای شکل هست ک تیره رنگ هستش علتش‌چی هست ؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ممکنه بگید برای گوشت اضافه مقعد چه پمادی بزنم؟

    پاسخ
    • انتی هموروئید یکی از دارو هایی است که به این منظور تجویز می شود البته اگر به هموروئید مبتلا باشید

      پاسخ
  • برای گوشت اضافه مقعد که یه موقه هایی خونریزی میکنه چه دارویی خوبه؟ با توجه به چیزی که خوندم من به خاطر کارم نمیتونم بیام تهران برای عمل خیلی هم دارم اذیت میشم چیکار کنم

    پاسخ
    • گوشت اضافه مقعد در صوتری که ناشی از هموروئید باشد تنها با لیزر یا جراحی قابل درمان خواهد بود

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید
        جناب گوشت اضافه مقعد دارم
        ولی نه سوزش دارم ن خونریزی
        فقط گاهی اوقات خارش
        باید چیکار کنم رنگشم رنگ پوست

      • شما به بواسیر مبتلا شده اید می بایست برای درمان به متخصص مراجعه نمایید.

  • سلام و عرض ادب، گوشت اضافی از ناحیه ی مقعد خیلی هم بزرگه و خیلی هم درد شدید دارم موقع دسشویی کردن، خونریزی شدیدا دارم موقع دسشویی،ن میتونم بشینم ن خم بشم ن میتونم تند تند راه برم،نزدیک 5 روزه همش درد و خونریزی، ایا میشه کاری کرد

    پاسخ
    • بله دوست عزیز احتمالا شما به بواسیر مبتلا شده اید به متخصص بواسیر مراجعه نمایید تا نسبت به درمان عارضه اقدام نمایید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من چندباری رابطه مقعدی داشتم و نزدیک یک سالی هست که گوشت اضافه دارم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز درمان گوشت اضافه مقعد تنها با ترک رابطه مقعدی و انجام لیزر امکان پذیر خواهد بود.

      پاسخ
  • گوشت اضافه مقعدی چطوری باید درمان شه که هیچ جاش نمونه رو بدن؟؟؟

    پاسخ
  • سلام من الان باردارم والان کنار مقعدم یه گوشت کوچیک به وجود اومده الان ممکنه فقط به خاطر بارداری باشه و بعد از بین بره

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز خیر زائده ممکن است بواسیر باشد که با زایمان هم از بین نخواهد رفت.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من تقریبا یه 6 ماهی هست که نمیتونم مدفوع رو خوب دفع کنم و به برامدگی تقریبا اندازهٔ یک بند انگشت در مقعدم هستش و وقتی که داخل مقعد رو دیدم چند تا برامدگی سفید دیدم و الان بعد از 6 ماه مدفوع رنگ نامطلوبی دارد الان مشکل من چیه؟؟؟

    پاسخ
    • دوست عزیز شما به هموروئید داخلی مبتلا شده اید که می بایست حتما برای درمان آن به متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ
  • شیش ماهه کهخ من نمیدونم چرا دم مقعدم یه گوشت دراومده که انقدر درد داره و اذیت میکنه باید چیکارش کنم لطفا راهنماییم کنید توروخدا

    پاسخ
    • احتمال زیاد به بواسیر مبتلا شده اید از آنجایی که عارضه کهنه است و 6ماه به طول انجامیده بهتر است برای درمان آن با لیزر اقدام نمایید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید ممکنه بفرمایید گوشت اضافه مقعد با چه پمادی خوب میشه ؟

    پاسخ
    • گوشت اضافه مقعد تنها با انجام لیزر یا جراحی قابل درمان می باشد

      پاسخ
      • سلام دکتر من چند ماه میشع یع تیکه گشت از مقعدم بیرون زد موقع دستشوی اذیت میشم

      • سلام دوست عزیز بیرون زدگی گوشت اضافه مقعد ممکن است ناشی از ابتلا به هموروئید باشد

  • من حدودا چند ماهیی یه سانت گوشت اضافه دراورده که خیلی درد میکنه یه وقتایی هم ازش خون میاد و اذیت میشم

    پاسخ
  • یه مدت پیش از پشت رابطه داشتم با یه نفر بعد از اون صد تا بلاااا سر من اومده راهنماییم کنید که چیکار کنم چون الانم دم مقعدم گوشت اضافه دراورده من نمیدونم اینایی که هرروز اینکارو انجام میدن چیکار میکنن

    پاسخ
    • بله دوست عزیز رابطه مقعدی عوارض زیادی به همراه داشته که گوشت اضافه یکی از آن وارد است. حتما به متخصص مراجعه شود.

      پاسخ
  • سلام دمه باسنم (دهانش) گوشت اضافه دراومده درد و سوزش هم نداره فقط گاهی وقتا خارش دارم

    پاسخ
    • خارش به دلیل وجود همان گوشت اضافه مقعد می باشد که ممکن است ناشی از بواسیر یا شقاق مقعد باشد.

      پاسخ
  • سلام و خسته نباشید به شما میخواستم بدونم ممکنه بفرماییید که چطوری میشه یه گوشت اضافه رو از کنار مقعد برید؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز درمان گوشت اضافه مقعد تنها با لیزر قابل درمان بوده و نمیتوان ب طور سر خود آن را برید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید میخواستم بدونم هزینه درمان گوشت اضافه مقعد چقدره؟

    پاسخ
  • گوشت اضافه مقعدی چطوری از بین میره من اندازه 2سانت مقعدم گوشت اضافه دراورده

    پاسخ
    • از بنی رفتن گوشت اضافه مقعد تنها با معاینه متخصص و انجام لیزر امکان پذیر می باشد.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من تا الان چندمین باره که مقعدم گوشت اضافه درمیاره و اذیت میکنه میشه بگید چه راهی بهتره براش که درمانش کنم؟

    پاسخ
    • احتمالا زائده گوشت اضافه مقعد نبوده و بواسیر بوده باشد. بهتر است سریعا به متخصص هموروئید مراجعه شود.

      پاسخ
  • دور تا دور مقعد من ورم کرده و درد داره دائم درحال سوزش بودم تو این چند ماه اخیر الانم که یه گوشت دراورده کنار دهانش خیلی اذیت میکنه

    پاسخ
    • گوشت اضافه مقعد ممکن است در اثر بواسیر به وجود آمده باشد بهتر است سریعا آ« را درمان نموه و لیزر انجام دهید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من 39سالم هست ومدتی بود که گوشت اضافه داشت مقعدم ولی هیچ اذیتی نداشت و علائم دردو اینا نداشتم اما الان چند روزه به شدت ورم کرده و درد بسیار شدیدی دارم باید چیکار کنم میشه سریعترین وقتی که دارید بهم بدید واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم

    پاسخ
    • بله دوست عزیز با شماره های درج شده تماس گرفته تا اولین وقت درمان به شما داده شود.

      پاسخ
    • سلام، وقتتون بخیر.
      من یک ماهی هست سمت چپ مقعدم گوشت اضافی دراورده ( ۳ تا البته خیلی کوچک) که وقتی بهش دست میزنم اصلاً درد نمیکنه و خارش ندارم، حتی خیلیم نرم هستش
      رابطه ی جنسی نداشتم اما تماس پوستی داشتم ۲۷ سالمه و یک روز متوجه شدم که قسمت بالای مقعدم دو طرف ورم داره و وقتی فشارش میدم درد نمیکنه.
      علتش چیه؟
      البته دکتر من مدتی هست شبا که میخوام بخوام دور نافم مثله نبض میزنه ممکنه این قضیه هم تاثیر گذار باشه؟

      پاسخ
      • سلام دوست عزیز ممکن است زائده بواسیر باشد که در مراحل ابتدایی بوده و هنوز درد ندارد. بهتر است تا قبل از حاد شدن عارضه آن را پیگیری و درمان کنید.

  • سلام خسته نباشیدذ من سه سال پیش فیستول جراحی کردم ولی کامل خوب نشدم میتونم بپرسم برای اینکه گوشت اضافه از بین بره کامل باید چیکا رکنم؟ چون دقیقا بعد از جراحی گوشت اضافه دراوردم

    پاسخ
    • به متخصصی که جراحی انجام داده اید مراجعه نموده و عوارض خود را بازگو کنید؛ در صورت عدم مراجعه به متخصص خود بهترین راه برای درمان گوشت اضافه لیزر ایت.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید آقای دکتر یک مدت میشه که من یه گوشت اضافه قرمز که یه وقتا هم ازش خون میاد دراوردم درد هم دارم از کجا بفهمم که چیه؟

    پاسخ
  • برای جراحی گوشت اضافه باید بیمارستان بریم؟

    پاسخ
  • سلام من یه بار با همسرم از پشت رابطه داشتم الان حس میکنم مقعدم متورم شده یه گوشت ازش اومده بیرون

    پاسخ
    • بله ممکن است گوشت اضافه باشد که تنها با لیزر بهبودی پیدا کنید زیرا رابطه مقعدی اسیب جدی به عضضلات اسفنکتر وارد میکند

      پاسخ
  • سلام یه دونه گوشت کوچولو دراومده از اونجایی که مدفوع میکنم چیکارش کنم؟

    پاسخ
    • زگیل مقعدی یا بواسیر ازبیماری هایی هستند که می تواند موجب گوشت اضافه مقعد شود.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر. مدت زیادی کنار مقعد گوشت اضافه داشتم.اول کوچیک و ی دونه بوده، الان دو تا شده و بزرگتر، هنگام رفع مزاج درد دارم.
    تا حالا روم نشد ب پزشک مراجعه کنم. برای درمان چکار باید انجام بدهم.مرسی

    پاسخ
    • ما به احتمال زیاد به بواسیر مبتلا شده اید که در اثر یبوست و اجابت مزاج دشوار به وجود آمده. مراجعه به متخصص و پزشک تنها راه درمان شما است که نباید از آن خجالت بکشید

      پاسخ
  • سلام مادر من اونطور که خودش گفته مقعدش گوشت اضافه دراورده درد و سوزشم داره میخواد دستشویی کنه اذیت میشه باید چیکارش کنیم؟

    پاسخ
  • سلام من مشکل داره مقعدم خیلی وقتا موقع خواب خییلی سوزش میگیره و اذیتم میکنه این حالت هم وقتی که دستشویی میکنم بیشتر میشه چیکار کنم خوب شم؟

    پاسخ
    • بواسیر، گوشت اضافه مقعدد، شقاق، فیستول و زگیل از عارضه هایی هستند که چنین علائمی به همراه دارند به یک متخصص بیماری های مقعدی مراجعه کنید

      پاسخ
    • سلام بچه ام‌شش‌ساله‌شه‌وقتی‌دسشویی‌میره‌از‌مقددش‌گوشتی‌سبز‌رنگ‌میاد‌بیرون‌‌‌گوشت‌اضافه ‌است

      پاسخ
      • سلام دوست عزیز ممکن است کودک شما به بواسیر مبتلا شده باشد بهتر است سریعا به پزشک مراجعه شود

  • سلام من خودم یه تایمی گوشت اضافه داشتم خود به خود خوب شد الان فک کنم نزدیک یک سال میگذره تازه دوباره انگار داره برمیگرده چون خیلی درد و سوزش دارم

    پاسخ
    • ممکن است شما بواسیر داخلی داشته بودید که به دلیل عدم توجه شما حاد شده و دوباره عود کرده .

      پاسخ
  • سلام دکتر خسته نباشید من نزدیک چهار روز پیش روتون گلاب اشکال داشتم بعد اون یه تیکه گوشت اضافه از مقعدم بیرون اومده ک کوچیکه هست و تنها کمی درد می کنه یعنی بواسیر هست؟

    پاسخ
    • بله امکان بواسیر وجود دارد در صورت حاد تر شدن علائم به پزشک متخصص مراجعه شود

      پاسخ
      • سلام وقت شما بخیر اگر گوشت اضافه مقعدی داشته باشیم اول باید به چه متخصصی مراجعه کرد
        که دکتر تشخیص بده لیزر لازم هست یا نه؟

      • متخصص بیماری های مقعدی یا جراح عمومی اگر در تهران هستید می توانید با کلینیک نشیمنگاه تماس بگیرید

  • سلام دوست عزیز گوشت اضافه داره بالای مقعدم که خیلی سوزش داره و میخاره خیلی وقتا هم که میشینم حس میکنم روی یه سنگ نشستم

    پاسخ
  • سلام ببخشید من باردارم و در قسمت مقعد یه گوشت کوچیک در اومده اما ن دردی دارم ن سوزشی ن خون ریزی چیزی میخواستم ببینم این چیه

    پاسخ
  • سلام من گوشت اضافه مقعدی دارم که موقع یبوست خیلی ملتهب و قرمز میشه به طوری که نمیتونم بشینم و احساس میکنم به خاطر اینه یبوست میگیرم

    پاسخ
    • خیر شما به بواسیر مبتلا شده اید و بقواسیر عامل یبوست نیست. شما باید با تغییر رژیم غذایی و افزودن فیبر و مایعات به بدن از سفت شدن مدفوع جلوگیری کنید

      پاسخ
  • سلام من یه مدت استخر میرفتم الان حس می کنم همورویید و گوشت اضافه هست ممکنه از این باه؟

    پاسخ
    • خیر دوست عزیز هموروئید هیچ ارتباطی با استخر ندارد و تنها در اثر یبوست یا فشار به مقعد به وجود می آید

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دور مقعدم حدودا چند هفته میشه که متورم شده

    پاسخ
  • دور مقعد من باد کرده گوشت دراورده خون میاد یکمی باید چیکارش کنم؟

    پاسخ
    • ممکن است بواسیر باشد؛ با رعایت نکات مراقبتی و پیشگیری از هموروئید آن را کنترل کنید؛ در صورت عدم بهبودی حتا به یک متخصص مراجعه کنید

      پاسخ
  • جراحی مقعد هم انجام میدیین؟ یه خال اضافه گوشتی داره کنار مقعدم

    پاسخ
  • سلام من یه گوشت اضافی کوچیک تو مقعدم در امده دقیق مثل تصویری ک الان بالا هست فقط موقع مدفوع خیلی دردم میکنه خیلی جوری ک شب از دردش نمیتونم بخوابم ایا با پماد میره؟؟

    پاسخ
  • سلام من خانم ۴۶ ساله هستم درلبه واژن یک زاعده گوشتی دارم اول فکر کردم زگیل اما تست اچ پی وی سوپاپ اسپری دادم منفی بود گفتن با لیزر برداشته میشه رشد کرده کدوم بیمارستان مجهز به دستگاه لیزر هست لطفا رهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام من الان نزدیک ۴ سال ی تکه گوشت اضافی دارم اصلا درد نمیکنه سوزش خارش ندارم ….من فکر میکردم خوب میشه ولی نشد باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنین ؟ باید لیزر کنم !؟

    پاسخ
  • سلام ،من الان نزدیک 5ساله ،گوشت اضافه مقعدی بعد زایمان دارم ولی نه درد وسوزش حتی مشکل اجابت مزاج هم ندارم آیا باید لیزر کنم یا با دارو خوب میشه

    پاسخ
  • سلام دور تا دور سوراخ مقعدم به شدت ورم کرده به طوریکه شبیه یه گوشت اضافه شده خارش و سوزش هم داره

    پاسخ
  • سلام من توبارداری دوچار گوشت مقعدی شدم الان باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید پمادی دارویی چیزی اگه میدونید معرفی کنید بهم الانم که بامدفوع کردن خیلی اذیت میشم خیلی

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز با توجه به شرابط بارداری شما نمی توان پمادی بدون معاینه پزشک تجویزکرد.

      پاسخ
  • سلام برای گوشت اضافه مقعدی باید چه دارویی بزنیم خوب شه؟

    پاسخ
    • سلام گوت اضافه مقعد معمولا با دارو بر طرف نمی شود و نیاز مند جراحی و معاینه متخصص دارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

خدمات
فهرست