مزایا و معایب درمان بواسیر با جراحی استاپلر

آگوست 21, 2018
مزایا و معایب درمان بواسیر با جراحی استاپلر

درمان بواسیر با استاپلر برای درمان افراد مبتلا به هموروئید درجه‌ی سه یا چهار پیشنهاد می‌شود. در بیماری هموروئید درجه سه ، تورم عروقی بالشتک‌ها درون مقعد به حدی پیشرفت کرده که از دهانه مقعد حین اجابت مزاج بیرون زده و قادر به بازگشت خود به خودی به درون مقعد نخواهد بود.
بنابراین فرد مجبور است با کمک انگشت خود آن را به درون مقعد هدایت کند. درد و خونریزی دو نشانه بارز بیماری در این مرحله از پیشرفت است.

در بیماری بواسیر درجه چهار شاهد بیرون زدگی عروق مقعدی و وجود برجستگی در دهانه مقعد هستیم که نه خود به خود و نه با فشار دست به درون مقعد باز نمی‌گردد و با درد و خونریزی شدیدی همراه است.

مقایسه درمان بواسیر با استپلر با روش سنتی

در سال‌های گذشته و پیش از ابداع روش‌های جدید جراحی با روش جراحی سنتی و تحت بی‌هوشی عمومی و بستری طولانی‌مدت بیمار مبتلا به این مرحله از بیماری هموروئید را درمان می‌کردند. ولی درد ناشی از جراحی با تیغ یا چاقو جراحی برای بیمار رنج‌آور بود. اما با پیشرفت علم پزشکی و روی کار آمدن دستگاه‌ها و تکنیک‌های نوین جراحی امکان درمان بدون نگرانی و دغدغه را برای بیماران فرآهم نمود.

با درمان بواسیر با روش عمل هموروئید با استاپلر فرد در مدت زمان کوتاه‌تر جراحی شده و می‌تواند بدون نیاز به بستری طولانی‌مدت به منزل بازگردد.

درمان بواسیر با روش جراحی استپلر

در این روش با روش منگنه‌ای شکل ابتدا خونرسانی به عروق متورم را قطع نموده و سپس قسمت‌های متورم و آسیب دیده را بر می‌دارند.
این روش به دلیل دخالت انسانی کمتر و عدم استفاده از چاقو و برش جراحی نسبت به جراحی سنتی درد کمتری داشته و نتایج بهتری خواهد داشت و فرد در مدت کوتاه‌تری سلامت خود را باز می‌یابد. اما همانند هر روش جراحی خطرات و عوارض منحصر به خود را خواهد داشت.

عوارض جراحی استاپلر

احتمال بروز عفونت، خونریزی شدید، تنگی دریچه مقعد، آسیب دیواره‌های مقعد و احساس پری مقعد تا چند روز پس از عمل را نباید نادیده گرفت.
وجود برخی علایم مانند تب شدید، درد شدید مقعدی، خونریزی و درد وسیع مقعدی و احتباس ادرار پس از جراحی نیاز به مراجعه فوری به جراح و بیمارستان دارد. دوری از عوامل مستعد کننده عود بیماری نیز در پیشگیری از بازگشت بیماری نقش به سزایی خواهند داشت.

درمان سریع و قطعی بواسیر

اگر به دنبال درمان سریع بواسیرهستید پیشنهاد ما به شما
درمان بواسیر با لیزر میباشد که عوارض بسیار کمتری نسبت به
روش های دیگردارد.

مزایای استاپلر هموروئید

روش استاپلر هموروئید با وجود مزایای بسیاری که دارد ولی احتمال عود و بازگشت بیماری و حتی نیاز به جراحی دوم در آن نسبت به روش‌های جراحی پر دغدغه سنتی بیشتر است.

اما با یک مراقبت صحیح پس از درمان، مصرف سر وقت آنتی‌بیوتیک و داروها، تغذیه سالم و پر فیبر و داروهای ملین با نظر پزشک جراح، حمام آب گرم نشسته و پیگیری درمان می‌توان احتمال عود و عوارض پس از عمل را محدود نمود.

چه زمانی باید به جراحی استاپلر روی بیاوریم؟

اگر به بواسیر داخلی ۲ یا ۳ دچار شده اید یعنی، روده به دلیل شدت بیماری به بیرون از مقعد خارج شده است میتوان از روش استاپلر برای درمان استفاده کرد اما برای انواع هموروئید ۳ و ۴ ( یعنی اگر مجبور باشید که بواسیر را بعد از اجابت مزاج به داخل مقعد هدایت کنید و یا با دست هم به داخل مقعد ورود نمیکند ) بسیار بهتر جواب می دهد.

درمان بواسیر با جراحی استاپلر در کلینیک نشیمنگاه

اقدامات لازم بعد از عمل استاپلر

در صورتی که بعد از این جراحی بتوانید نکات نکات زیر را رعایت کنید، به نتیجه بهتری می توانید برسید؛

• مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک سر وقت
  • استفاده از داروهای نرم کننده و ملین
  • داشتن رژیم غذایی همراه با فیبر فراوان، سبزی و میوه جات
  • استفاده از پمادهایی که درد را کاهش میدهند البته با مشورت پزشک
  • نوشیدپدن مایعات و آب به اندازه کافی در روز
  • استفاده از حمام ستیز و قرار دادن ناحیه در وان آب گرم، ۳ بار در روز

بسیار مهم است که بعد از عمل استاپلر، نکات گفته شده در بالا رعایت کنید، در غیر این صورت ممکن است دچار یبوست شوید و این می تواند بهبودی بعد از جراحی را بسیار کاهش دهد.