2. زگیل
  3. پماد برای درمان زگیل تناسلی؛ طریقه مصرف دارو(اسید سالیسیلیک، پودوفیلوکس)

پماد برای درمان زگیل تناسلی؛ طریقه مصرف دارو(اسید سالیسیلیک، پودوفیلوکس)

تصویر پماد برای درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی یکی از عمده ترین مسائلی است که افراد مبتلا به این بیماری به آن می اندیشند. استفاده از دارو و پماد زگیل تناسلی یکی از ابتدایی ترین روشهای درمان این عارضه می باشد که بیماران در اولین مرحله از آن استفاده میکنند. در این مطلب قصد داریم با معرفی زگیل تناسلی، بهترین شیوه درمان آن، میزان تاثیر پماد برای درمان زگیل تناسلی را بررسی نموده و برخی از دارو ها، محلول و پماد زگیل تناسلی را به همراه طریقه مصرف و منع آنها معرفی نماییم.

مطالعه بیشتر: لیزر زگیل تناسلی چگونه است؟

زگیل تناسلی چیست؟

بیماری زگیل تناسلی یک بیماری عفونی، نشیمنگاهی ناشی از ویروس اچ پی وی می باشد که دربین افراد دارای فعالیت جنسی به چشم می خورد. تمامی زنان و مردانی که فعالیت جنسی دارند می بایست انواع راه های پیشگیری و کنترل این بیماری را رعایت و واکسن گارداسیل تزریق نمایند. این بیماری با تماس با پوست آلوده منتقل شده و نیاز به درمان اساسی چون لیزر دارد.

پماد برای درمان زگیل تناسلی تا چه حد اثر بخش است؟

مصرف پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان و مردان همیشه موثر واقع نمی شود. این موضوع وابسته به تعداد زگیل های به وجود آمده ناحیه و نوع آنها می باشد. برای مثال زگیل تناسلی می تواند درون دهان، صورت یا گلو نیز به وجود آید به همین دلیل نمی توان از محلول های شیمیایی در دهان استفاده نمود.
بنابراین شیوه مصرف پماد برای درمان زگیل تناسلی معمولا با شکست همراه می شود. علاوه بر آن معمولا داروی زگیل تناسلی که برای بیمار تجویز می گردد، اسیدی بوده که همین باعث سوزش شدید و ایجاد زخم و باقی ماندن جای آن می شود. همچنین این دارو ها قابلیت نفوذ بربافت پوستی نداشته و تنها لایه سطحی آن را از بین می برند، از این رو نمی توان آن را یک شیوه درمانی مناسب و قطعی دانست.

می توانید برخی از نمونه های این بیماری را در صفحه عکس زگیل تناسلی مشاهده نموده تا نوع بیماری خود را به طور دقیق شناسایی نموده و دارو و روش درمان مناسب را انتخاب نمایید.

درمان زگیل تناسلی بدون درد و خونریزی

درمان زگیل تناسلی با لیزر تنها در یک جلسه با کمترین درد و هزینه

مطالعه بیشتر: زگیل تناسلی زنان

انواع دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی

داروهای زگیل تناسلی به طور کلی در قالب محلول های سوزاننده یا پماد عرضه می گردد البته داروهای دیگری به جهت بهبود، کنترل ویروس اچ پی وی و تقویت سیستم ایمنی و افراد نیز وجود دارند اما سبب رفع زگیل ها نمی شوند. البته بیماری دیگری به نام تبخال تناسلی وجود دارد که برخی افراد آن را با زگیل تناسلی اشتباه گرفته و اقدام به مصرف پماد یا داروی خودسرانه می کنند که اینکار با عوارض بالایی رو به رو خواهد بود. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه نمایید. دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی معمولا در دوز های مصرفی متفاوت وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یکی از شناخته شده ترین دارو های از بین برنده زگیل تناسلی است که مورد استفاده افراد قرار می گیرد. روند کار این دارو به شیوه حل کردن زگیل ها بوده که همراه با سوزش و درد است. همچنین مصرف این دارو برای خانمهای باردار یا شیرده و افراد دچار ناراحتی قلبی نیز ممنوع می باشد.
نحوه مصرف محلول اسید سالیسیلیک: قبل از استعمال، ناحیه مورد نظر را به خوبی بشویید و خشک کنید. از پنبه گلوله شده برای استعمال آن بر ناحیه مورد نظر استفاده نمایید تا سبب آغشته شدن دیگر نقاط به محلول نشوید.
دوره مصرف 2 هفته ای، سوزش، خارش، التهاب و درد از رایج ترین عوارض این بیماری می باشند.

مطالعه بیشتر: زگیل صورت

عکس داروی اسید سالیسیلیک
داروی اسید سالیسیلیک که می بایست با دقت و تنها بر روی زائده مالیده شود.

سینکاتیشین

سینکاتیشن پماد برای درمان زگیل تناسلی مقعدی بوده که وجود دارد. از اصلی ترین عوارض این پماد می توان به قرمزی، التهاب، سوزش و خارش اشاره نمود. فراموش نکنید قبل از مصرف این پماد ناحیه مورد نظر را به خوبی شسته و خشک نمایید.

فرمالدئید

فرمالدئید پماد یا محلول به نسبت قوی است که استعمال آن بر روی نواحی مخاطی و حساس ممنوع است. درد، سوزش شدید، خارش، قرمزی از عمده ترین عوارض این داروی زگیل تناسلی هستند.
طریقه مصرف فرمالدئید: به مدت 1 الی نهایتا 2 هفته بر روی زگیل ها استعمال شود. فراموش نکنید از استعمال آن بر روی پوست آلوده و مخاطی (مانند درون واژن) خودداری نمایید.

پودو فیلین

پودوفیلین یکی از انواع پماد برای درمان زگیل تناسلی است که برای از بین بردن زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو نیز نباید بر روی نواحی مخاطی بدن استعمال شود.
طریقه مصرف پودوفیلین: پس از استعمال این محلول به روی زائده ها جذب و خشک شود. پس از 4 ساعت می توانید ناحیه آغشته به دارو را بشویید.

پودوفیلوکس

این داروی زگیل تناسلی دارای انواع مختلفی چون پماد، ژل و محلول بوده که می تواند در از بین بردن زگیل های ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از ژل این دارو می توانید از دست تمیز استفاده و برای استعمال محلول آن نیز از پنبه استفاده نمایید. مصرف این محلول یا پماد برای درمان زگیل تناسلی می تواند از نتیجه مناسبی برخوردار باشد.
استعمال دارو بر روی نواحی مخاطی از جمله واژن و مجاری ادراری خودداری نمایید.

درمان زگیل تناسلی با لیزر با کمترین هزینه

جهت برقراری ارتباط، رزرو وقت، معاینه و مطلع شدن از هزینه های درمان زگیل تناسلی با ما تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر است؟

پماد آلدرا (ایمی کیمود )

آلدرا پمادی 5 درصد قوی برای درمان زگیل به صورت موضعی می‌باشد. این پماد یکی از بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی می باشد ولی دارای عوارضی چون سوزش در ناحیه مورد نظر، قرمزی و تورم، خارش، حساسیت پوست، پوست پوست شدن آن اشاره نمود.

طریقه استفاده از پماد آلدرا: برای استفاده از این پماد، لایه نازک را بر روی پوست بمالید تا جایی که به طور کامل جذب پوست شود. بعد از 6 الی 10 ساعت محل مورد نظر را با آب وصابون بشویید. استفاده این داروی زگیل تناسلی با دیافراگم ها و کاندوم ها تداخل داشته و مصرف آن ها با یکدیگر ممنوع است.

تری کلرواستیک

تری کلرواستیک محلول 60 الی 90 درصد اسیدی بوده که زائده های بسیار کوچک و مرطوب را درمان می کند.
طریقه مصرف تری کلرواستیک: طریقه مصرف این دارو به شیوه ای است که ابتدا باید ناحیه مورد نظر را به خوبی با آب و صابون شسته و خشک نمایید سپس با استفاده از پنبه آن را بر نواحی مورد نظر بمالید.

زگیل تناسلی با دارو قطعی درمان میشود؟

درمان زگیل تناسلی با دارو ممکن است برای از بین بردن خود زائده ها موثر باشد، اما هیچ درمانی قطعی نیست و زگیل تناسلی به دلیل وجود ویروس اچ پی وی داخل بدن و عدم رعایت بهداشت جنسی مجدداً بروز پیدا میکند. اما، در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع، زگیل تناسلی می‌تواند به عفونت‌های دیگر منتقل شود و مشکلات جدی‌ تری را ایجاد کند. بنابراین، برای جلوگیری از بروز زگیل تناسلی، رعایت بهداشت جنسی و استفاده از روش‌های محافظت از جنسیت (استفاده از کاندوم) الزامی است. همچنین، در صورت بروز علائم زگیل تناسلی، بهتر است به سرعت به پزشک مراجعه کنید و درمان مناسب را زیر نظر او انجام دهید.

در صورت بروز عوارض پماد زگیل تناسلی چه کنیم؟

زمانی که مصرف هرگونه پماد برای درمان زگیل تناسلی و داروی آن شما را با عوارض غیر طبیعی چون سرگیجه، تهوع، تب، تاول، خون یا اختلال دستگاه گوارش مواجه نمود سریع به دکتر زگیل تناسلی مراجعه نمایید.
از آنجایی که مصرف اینگونه پماد ها دارای عوارض بالا و نتیجه قطعی نبوده به بیماران پیشنهاد نشده و نمی توان آن را شیوه درمانی مناسب دانست. لیزر بهترین روش درمان زگیل تناسلی است که بدون هیچگونه عارضه این بیماری را درمان نموده و نتیجه قطعی به همراه می آورد.

قطعی ترین روش درمان زگیل تناسلی

از آنجایی که زگیل تناسلی از ورود ویروس اچ پی وی به بدن به وجود می آید، نیاز به یک شیوه مناسب برای از بین بردن زگیل های ناشی از این ویروس می باشد. برای مثال درمان زگیل تناسلی با لیزر یک شیوه درمانی است که سبب نفوذ به لایه های عمیق پوست و زگیل ها شده و می تواند آنها را به طور کامل از بین ببرد. اما روشهایی چون پماد برای درمان زگیل تناسلی، داروهای این بیماری یا حتی روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی تنها سبب کاهش علائم و تعداد آنها خواهند شد.

• سلام وقت شما بخیر باشه ممکنه بفرمایید این پماد زگیل تناسلی رو میتونیم بدون نسخه تهیه کنیم یا نه؟

• من متاسفانه از دوستم زگیل تناسلی گرفتم و نمیتونم لیزر انجام بدم که بقیه بفهمن دارو بهم معرفی کنید

• اسید سالیسیلیک یکی از محلول های زگیل تناسلی می باشد که عوارض زیادی داشته و استفاده از آن نیز نیازمند تجویز پزشک می باشد.

• سلام من 18 سالمه اما متاسفانه زگیل تناسلی گرفتم لطفا کمک کنید چون اگر خانوادم متوجه شن ک منو میکشن یه دارویی چیزی یا پماد برای زگیل تناسلی بهم معرفی کنید بزنم خوب شم خیلی اذیت میکنه

• درمان زگیل تناسلی به صورت قطعی تنها با لیزر امکان پذیر است؛ علاوه بر آن دارو های مربوط به درمان زگیل تناسلی تنها با تجویز پزشک متخصص امکان پذیر است

• سلام من یه وقتا یه براومدگی کنار واژنم یماد بیرون شبیه زگیله یه وقتاییم نیست باید از کجا بفهمم زگیل تناسلیه بعد اینکه دارو بزنم خوب میشه؟

• سلام من چند وقته روی کشاله های رانم ی چیزی شبیه زیگیل در اومده ب نظر شما زیگیل هست یا ن
    اگر زیگیل هست میشه با پماد رفعش کنم چون دسترسی ب دکتر و لیزر ندارم