علائم و درمان زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی در مردان همانند زنان بوسیله ی ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV ایجاد می شود. این نوع زگیل تناسلی همانند عکس بالا دارای ظاهری به شکل یک خال گوشتی در ناحیه تناسلی است که از راه ارتباط جنسی منتقل می شود.

آیا من زگیل تناسلی دارم؟

زگیل تناسلی چیست ؟ زگیل تناسلی که به زگیل مقاربتی هم معروف است، به ضایعاتی گفته می شود، که بطور ناگهانی روی آلت مردان ایجاد می شود. این ضایعات گوشتی در رنگ ها و اندازه های مختلف نمایان می شوند. همچنین اگر تعداد زیادی از آنها کنار یکدیگر باشند شبیه به یک گل کلم هستند.

فرق زگیل تناسلی با زگیل معمولی در نژاد های مختلف ویروس آنهاست، و نقطه ی اشتراکشان هم ویروس پاپیلومای انسان است، که هردو توسط آن بوجود می آیند.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی در مردان

• مشاهده ضایعات پوستی روی آلت تناسلی
  • دارای ظاهری نرم یا سفت
  • اندازه ی آنها ممکن است کمتر از یک میلی متر تا چند سانتی متر باشد
  • خارش و احساس ناراحتی در ناحیه اندام تناسلی
  • خونریزی هنگام مقاربت

همانطور که گفته شد، علت بیماری زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی است، و با علل های ایجاد زگیل در نواحی دیگر بدن متفاوت است. این ویروس دارای انواع مختلفی از جمله کم خطر و پر خطر است، که نوع پر خطر آن امکان دارد موجب سرطان شود، که برخی زنان درگیر آن هستند.

انواع روش های درمان زگیل تناسلی

• درمان زگیل تناسلی با دارو : استفاده از کرم های موضعی، پدوفیلین و اسید تری کلرو استیک می توانند قدرت سیستم ایمنی بدن شما را در مبارزه با زگیل تناسلی بیشتر کنند. اما باید قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کرد، زیرا که ممکن است عوارضی همچون خارش و سوزش را همراه داشته باشند.
  • درمان به روش کرایوتراپی : کرایوتراپی یا همان انجماد با نیتروژن مایع می تواند روش مناسبی برای از بین بردن زگیل باشد. به اینصورت است که وقتی ضایعات از بین بروند، پوست جدیدی تشکیل می شود.
  • درمان زگیل تناسلی با جراحی : ممکن است پزشک مجبور شود برای برداشت زگیل از جراحی استفاده کند، که همراه با بیهوشی و درد شدید است.
  • درمان زگیل تناسلی با لیزر : این روش با استفاده از پرتو شدید نور انجام می شود، که به عنوان بهترین و موثرترین راه درمان زگیل تناسلی شناخته می شود.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر:

• قابلیت نفوذ در عمق
  • امکان مبارزه کامل تر با ویروس
  • هزینه پایین لیزر نسبت به جراحی
  • بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن

مراقبت های بعد از درمان زگیل تناسلی

• استفاده از پماد آنتی بیوتیک زگیل تناسلی
  • استفاده از کرم های ترمیمی
  • خشک نگه داشتن مقعد و اطراف آن

پیشگیری از زگیل تناسلی

• استفاده از کاندوم حین مقاربت
  • زدن واکسن گارداسیل
  • اجتناب از تماس با افراد پر خطر
  • اجتناب از لمس و فشار زگیل
  • عدم کندن زگیل
  • عدم استفاده از تیغ برای موهای زائد تا زمان بهبودی کامل

پیشنهاد می شود برای درمان زگیل تناسلی به یک کلینیک مجهز مانند کلینیک نشیمنگاه مراجعه کنید چرا که :

• دارای پزشکانی متخصص
  • کادری مجرب
  • محیطی بهداشتی و آرامش بخش
  • دارای بروز ترین تجهیزات درمانی
  • بیش از ۲۰۰۰ عمل درمان با لیزر

می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بیماری زگیل تناسلی در مردان و درمان آن بر روی صفحه ی تماس با ما کلیک کرده و با کلینیک نشیمن گاه بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا