2. هموروئید
  3. درمان بواسیر با لیزر هموروئید؛ بدون درد و خونریزی{سرپایی}

درمان بواسیر با لیزر هموروئید؛ بدون درد و خونریزی{سرپایی}

تصویر درمان بواسیر با لیزر

تغییرات روند زندگی، گاهی موجب تهدید سلامتی ما می شوند؛ به طور مثال افزایش تمایل افراد به خوردن فست فود، عدم تحرک کافی در طول روز، نشستن های طولانی مدت ، چاقی و … موجب مبتلا شدن افراد به بیماری بواسیر یا هموروئید شده است. در ادامه این مطلب انواع شیوه های درمانی از جمله لیزر بواسیر که بهترین شیوه درمان هموروئید است، عمل استاپلر و روش رابربند را معرفی کرده و درباره مزایا و معایب آنها نیز توضیح خواهیم داد.
اگر به دنبال بهترین شیوه درمان بواسیر هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید و فیلم عمل جراحی بواسیر با لیزر را مشاهده کنید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر بیماری شایع از خانواده بیماری های نشیمنگاهی بوده که از نتایج متورم شدن عروق درون روده و درون مقعد پدید می آید.
این بیماری دارای انواع مختلف بوده و شایع ترین علائم های آن درد، خارش، سوزش و وجود خون در مدفوع میباشد. همچنین زور زدن هنگام اجابت مزاج، داشتن اسهال مزمن و یا یبوست، اضافه وزن ، بارداری، داشتن رابطه جنسی مقعدی از عمده دلایل بروز این عارضه هستند. لیزر بواسیر بهترین شیوه درمانی این بیماری به شمار رفته و از نتایج بسیار خوبی برخوردار است.

درمان بواسیر بدون درد و جراحی

درمان بواسیر بدون خونریزی و درد (یک جلسه لیزر)

مطالعه بیشتر: بواسیر چیست و چه علائمی دارد؟

لیزر بواسیر چگونه است؟

لیزر هموروئید یا بواسیر از بهترین و نوین ترین شیوه های درمان این بیماری بوده که علاوه بر بهبود، مزایای بی شماری به همراه دارد. به همین منظور، عمل یا درمان بواسیر با لیزر از شناخته شده ترین روش های درمان بواسیر است که نسبت به جراحی سنتی، استاپلر و یا رابربند بهتر عمل کرده و دارای معایب کمتری است.
همچنین این شیوه بسیار کم هزینه بوده و از دوران نقاهت کمی برخوردار است. انجام عمل بواسیر با لیزر یک روش سرپایی و به دور از هرگونه درد و خونریزی بوده که جایگزین مناسبی برای جراحی سنتی در نظر گرفته شده؛ چرا که مقعد ناحیه بسیار حساسی بوده و هرگونه آسیب سبب عارضه ای چون بی اختیاری می گردد که در روش جایگزین یعنی لیزر هموروئید این خطر وجود ندارد.

ویدیو ای که مشاهده میکنید، فیلم عمل جراحی بواسیر با لیزر می باشد که به صورت بالا ارائه داده شد.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

لیزر بواسیر به دلیل داشتن مزایای بیشمار در مقابل معایب بسیار کم و نتیجه قطعی که به همراه دارد، از بهترین و قطعی ترین روش های درمان بواسیر در زنان و مردان شناخته شده است؛ البته که این روش به منظور درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته و می توان برای درمان انواع بیماری ها از آن استفاده نمود.

مطالعه بیشتر: جراح بواسیر و دکتر هموروئید

بنابراین مزایای درمان هموروئید با لیزر عبارت اند از:

• تاثیر بیشتر لیزر نسبت به جراحی سنتی و دیگر روشهای درمان هموروئید
  • لیزر یک عمل سرپایی است
  • درمان بواسير بدون عمل جراحی بوده و با اشعه لیزر صورت می گیرد
  • آسیب کمتری به بافت و عصب ها می رساند
  • بدون درد است
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون خونریزی پس از درمان می باشد
  • بدون نیاز به بستری در بیمارستان می باشد
  • درمان هموروئید در این روش نیازی به پانسمان داخلی ندارد
  • تحت بی حسی انجام می شود
  • دارای هزینه کمتری نسبت به جراحی بواسیر در بیمارستان است
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • درمان کامل بواسیر در یک جلسه صورت می گیرد

عوارض لیزر بواسیر

عوارض درمان بواسیر با لیزر ممکن است شامل درد، خونریزی، عفونت، تورم و احتمالاً عوارض دیگری مانند احتمال تغییر رنگ پوست در ناحیه درمان شده باشد. همچنین، در برخی موارد ممکن است نیاز به درمان دوباره با لیزر یا روش درمانی دیگر باشد. قبل از تصمیم گیری برای درمان با لیزر، بهتر است با پزشک خود در مورد عوارض و مزایای ممکن صحبت کنید و تصمیمات لازم را با هم بگیرید.

انواع هموروئید

بواسیر دارای دو نوع خارجی و داخلی است که علائم هر کدام متفاوت است. بواسیر داخلی در داخل مقعد که در نوع پیشرفته آن یعنی درجه 3 و 4 به خارج از مقعد هم گسترش پیدا میکند. این نوع بواسیر در قسمت راست روده قرار دارد و به دلیل داخلی بودن توسط خود بیمار دیده یا لمس نمی شود همچنین به دلیل نداشتن شبکه عصبی، بیمار دردی احساس نمی کند؛ از این رو برخی افراد از وجود آن بی اطلاع هستند.
در نوع بواسیر خارجی بیماری در انتهای راست روده و خارج از مقعد رخ داده و سبب تشکیل بواسیر خارجی می شود. از شایع ترین علائم بواسیر خارجی می توان به وجود آوردن زائده های گوشتی، خونریزی و درد اشاره نمود.

درمان هموروئید با لیزر برای کدام نوع آن موثر است؟

در صورتی که علائمی چون سوزش، درد، خارش و همچنین بواسیر بیرون زده هستید که به سختی به داخل برمی گردد، نیاز به انجام لیزر هموروئید دارید. پیشنهاد میکنیم تا قبل از شدید شدن بواسیر و پیشرفت این بیماری، آن را درمان کرده تا دردهای شدید آن را تجربه نکنید.
فراموش نکنید امکان درمان همزمان هموروئید داخلی و خارجی وجود داشته و می توان با استفاده از لیزر هموروئید هر دو مورد را در یک جلسه درمان نمود.

درمان هموروئید با لیزر بی خطر ترین روش درمان این بیماری می باشد که قابلیت بهبود انواع بواسیر حاد و خفیف را دارد.

تصویر لیزر هموروئید

هزینه درمان بواسیر با لیزر

قیمت عمل لیزر بواسیر را به طور دقیق نمی توان مشخص کرد زیرا به دلیل متفاوت بودن شرایط بیماری، جسمانی و نوع درمان افراد متفاوت است.

به طور کلی تعیین هزینه درمانی، به فاکتورهای مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

• متفاوت بودن نوع بیماری و شدت آن از جمله درجه 1،2،3 یا 4 بودن آن
  • کلینیک درمانی یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید
  • شهری که در آن جراحی لیزر انجام میشود
  • پوشش دهی بیمه
  • نوع بیمه

مطالعه بیشتر: هزینه جراحی بواسیر با لیزر

مراقبتهای بعد از لیزر هموروئید

بیماران عزیز می توانند با در نظر گرفتن برخی مراقبتها پس از انجام لیزر هموروئید از نتایج بهتری برخوردار شوند.
برخی از شیوه های مراقبتی بعد از عمل هموروئید با لیزر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنظیم اجابت مزاج بصورت منظم
  • شست و شوی ناحیه مقعد با آب گرم
  • استفاده از توالت فرنگی به منظور عدم ایجاد فشار
  • مصرف سبزیجات و فیبر
  • خودداری از نشستن و ایستادن طولانی مدت
  • پرهیز از زور زدن هنگام اجابت مزاج
  • استفاده از حمام نشیمنگاهی

جهت معاینه و درمان بواسیر تماس بگیرید

درمان هموروئید با لیزر، بدون هیچگونه درد و خونریزی

سایر روش های درمان هموروئید یا بواسیر

درمان بواسیر چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی به روشهای متعددی انجام می شود. عمل هموروئید با استاپلر، رابرند و درمان بواسیر با لیزر از شایع ترین انواع روشهای درمانی بوده که امروزه مورد استفاده بیماران قرار می گیرند. شایان به ذکر است بی شک لیزر بهترین نوع درمان بوده و عوارض آن نیز نسبت به شیوه های دیگر بسیار کمتر است.

درمان هموروئید با رابربند

در سال‌های گذشته و پیش از ابداع روش‌های جدید جراحی، پزشکان با روش جراحی سنتی و تحت بی‌هوشی عمومی و بستری طولانی‌ مدت؛ بیمار مبتلا به این مرحله از بیماری هموروئید را درمان می‌کردند. ولی درد ناشی از جراحی با تیغ یا چاقو جراحی برای بیمار رنج‌آور بود. اما با پیشرفت علم پزشکی و روی کار آمدن دستگاه‌ها و تکنیک‌های نوین جراحی امکان درمان بدون نگرانی و دغدغه را برای بیماران فراهم نمود.
شیوه درمان هموروئید با رابربند به گونه ای است که پزشک مربوطه با استفاده از نوعی کش پلاستیکی آن را بسته و مانع رسیدن خون به آن می شوند. از این رو عروق متورم شده ناشی از بواسیر به مرور خشک شده و خود به خود می افتد. بهتر است بدانید این روش نتیجه 100درصد نداشته و ممکن است به طور کامل درمان صورت نگیرد از این رو این روش به بیماران پیشنهاد نمی شود.
از عوارض این شیوه درمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• درد شدید ناحیه مقعد
  • نامعلوم بودن زمان بهبود
  • خونریزی مقعد
  • امکان عفونت پس از استفاده از این روش
  • بی اختیاری مدفوع
  • امکان بازگشت بیماری (حتی به صورت حاد تر)

به منظور کاهش عوارض و درد ناشی از این روش درمانی می توانید از مواد غذایی پر فیبر و مایعات فراوان کمک گرفته و در صورت مشاهده عفونت با مشورت با پزشک خود از آنتی بیوتیک استفاده نمایید.

عکس درمان بواسیر با رابربند

درمان بواسیر با روش استاپلر

در روش درمان هموروئید با استاپلر که با نام هموروئیدوپکسی نیز شناخته می شود، با استفاده از حلقه پلاستیکی از بالاترین نقطه عروق که دارای عصب کمتری است ابتدا خونرسانی به عروق متورم را قطع نموده و سپس قسمت‌های متورم و آسیب دیده را بر می‌دارند.
این روش به دلیل دخالت انسانی کمتر و عدم استفاده از چاقو و برش ناشی از جراحی نسبت به جراحی سنتی درد کمتری داشته و نتایج بهتری خواهد داشت و فرد در مدت کوتاه‌تری سلامت خود را باز می‌یابد. اما استاپلر نیز همانند هر روش جراحی خطرات و عوارض منحصر به خود را خواهد داشت.
از عوارض جراحی استاپلر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• احتمال بروز عفونت
  • خونریزی شدید
  • مراقبتهای سخت
  • درد شدید
  • تنگ شدن دریچه مقعد
  • آسیب دیواره‌های مقعد
  • احساس پر بودن دائمی مقعد
  • امکان عدم درمان بواسیر در زنان و مردان و شکست در بهبود

وجود برخی علائم مانند تب شدید، درد شدید مقعدی، خونریزی و احتباس ادرار پس از انجام جراحی استاپلر نیاز به معاینه جراح و متخصص دارد.

درمان هموروئید با روش اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یکی از شیوه های درمان بواسیر و از روش های کم تهاجمی و سرپایی درمان بیماری های نشیمنگاهی شناخته می شود که عوارض آن نسبت به انجام عمل جراحی کمتر و از لیزر بیشتر است. در این روش پزشک با تزریق ماده ای مخصوص به عروق متورم و خونی سبب کاهش سایز بواسیر و در نهایت از بین بردن آن میشود.
از عوارض شایع این روش می توان به تهوع، لخته شدن خون در هموروئید، سر درد و درد اشاره نمود. همچنین امکان عدم بهبودی کامل از از دیگر معایب این شیوه بوده که همین موضوع سبب عدم پیشنهاد پزشکان به بیماران و معرفی لیزر به آنها می شود.

درمان بواسیر با دارو و پماد

هنگامی که بیماری در ابتدایی ترین مراحل خود قرار دارد می تواند با به کارگیری روشهایی چون استفاده از دارو و پماد های درمان هموروئید نسبت به درمان خود اقدام نمایند. البته باید به این نکته توجه نمود که درمان با دارو تنها در مراحل اولیه امکام پذیر بوده و تنها جهت کاهش علائم سوزش، خارش و یا درد را موقتا کاهش دهد.

برخی از این دارو های مناسب درمان هموروئید عبارت اند از:

• پماد آنتی هموروئید
  • شیاف آنتی هموروئید
  • پماد لیدوکائین
  • پماد ام جی

لیزر بواسیر بدون جای زخم و درد

درمان هموروئید حاد و خفیف در یک جلسه لیزر، بدون درد و خونریزی

عمل لیزر بواسیر در کلینیک نشیمنگاه

با توجه به اینکه این کلینیک به عنوان مرکز درمان هموروئید با لیزر در قلب شهر تهران میدان ونک، واقع شده است، دسترسی به آن بسیار آسان است.
بیماری هموروئید از جمله بیماری هایی است که در صورت بی توجهی به درمان، شدت بیشتری پیدا می کند؛ همچنین اگر پزشک تجربه ای در انجام لیزر هموروئید نداشته باشد علاوه بر اینکه امکان عود دوباره بواسیر بعد از جراحی وجود دارد، امکان آسیب دیدن بافت های دیگر مقعد نیز وجود خواهد داشت.
بنابراین بهتر است درمان بواسیر را در کلینیک های معتبر مانند کلینیک نشیمنگاه که جز بهترین کلینیک های جراحی بواسیر با لیزر انتخاب شده است، انجام دهید.

سوالات متداول پیرامون درمان هموروئید

• آیا درمان با لیزر نیاز به استراحت دارد وخونریزی ندارد

• سلام اقای دکتر خسته نباشید من چند ساله دچار بیماری بواسیر هستم و چند وقت پیش احساس کردم امقعدم پر از خون شد و دیدم بله انگار بواسیر ترکیده و خونریزی دارد. میخواستم بدونم ترکیدن بواسیر خطرناک است؟ و اینکه بهترین راه درمان بواسیر چیه؟ کارمند هستم و نمیتوانم جراحی انجام بدم

• سلام دوست عزیز بهترین راه درمان بواسیر با لیزر می باشد که در کمترین زمان و عوارض بیماری شمارا درمان می کند.

• برای درمان هموروئید کجارو پیشنهاد میکنید چون میگن اگه جای خوب نری ممکنه خوب نشه کامل

• کلینیک نشیمنگاه یکی از بهترین مراکز درمان بیماریهای مقعدی از جمله درمان بواسیر با لیزر می باشد که میتوانید مراجعه فرمایید.

• لیزر بواسیر در زنان باردار با بیهوشی انجام میشه؟

• سلام خیر. لیزر کلا با بی حسی انجام میشه و برای زنان باردار حتما باید با تایید پزشک زنان انجام بشه