درمان بیماری هموروئید یا بواسیر با روش رابربند ( باند لاستیکی )

معمولاً روش جراحی رابربند برای درمان افراد مبتلا به بیماری هموروئید یا بواسیر درجه‌ی دو یا سه پیشنهاد می‌شود. در بیماری همورئید درجه دو عروق متورم و بیرون زده حین اجابت مزاج می‌توانند خود به خود به درون مقعد بازگشته و معمولاً با درد و خونریزی خفیف همراه هستند. در این مرحله از بیماری بواسیر بافت بیرون زده به کمک قدرت عضلانی و بافتی کانال و دریچه مقعد به درون مقعد باز می‌گردد. در بواسیر درجه سه بالشتک و عروق متورم بیرون زده از مقعد دیگر قادر به بازگشت خود به خودی نبوده و به کمک انگشت برای بازگشتن به درون مقعد نیاز خواهند داشت که با درد و خونریزی نیز همراه هستند.

ادامه خواندن “درمان بیماری هموروئید یا بواسیر با روش رابربند ( باند لاستیکی )”

درمان بیماری با روش روش جراحی استپلر

معمولاً روش جراحی استپلر برای درمان افراد مبتلا به بیماری هموروئید یا بواسیر درجه‌ی سه یا چهار پیشنهاد می‌شود. در بیماری هموروئید درجه سه همان طور که گفته شد، تورم عروقی بالشتک‌ها درون مقعد به حدی پیشرفت کرده که از دهانه مقعد حین اجابت مزاج بیرون زده و قادر به بازگشت خود به خودی به درون مقعد نخواهد بود، بنابراین فرد مجبور است با کمک انگشت خود آن را به درون مقعد هدایت کند. درد و خونریزی دو نشانه بارز بیماری در این مرحله از پیشرفت است. در بیماری بواسیر درجه چهار شاهد بیرون زدگی عروق مقعدی و وجود برجستگی در دهانه مقعد هستیم که نه خود به خود و نه با فشار دست به درون مقعد باز نمی‌گردد و با درد و خونریزی شدیدی همراه است.

ادامه خواندن “درمان بیماری با روش روش جراحی استپلر”

انواع بیماری

انواع بیماری هموروئید یا بواسیر بر حسب محل بروز انواع بیماری هموروئید یا بواسیر بر حسب محل بروز
بیماری هموروئید یا بواسیر داخلی: این نوع بیماری هموروئید مربوط به داخل مقعد بوده و به دلیل کم بودن تعداد گیرنده‌های درد درون مقعد در اغلب موارد فاقد درد و رنج بوده و اولین نشانه‌های بالینی ظهور آن خونریزی خواهد بود که به دلیل ضعف و شکنندگی دیواره‌ی عروق برجسته درون مقعد حین دفع مدفوع خشک و سفت و پر فشار رخ می‌دهد. در برخی موارد ممکن است میزان آسیب بافتی و برجستگی عروقی به حدی پیشرفت کند که همراه با اجابت مزاج پر زور از مقعد بیرون بزند. بیماری بواسیر داخلی در این مرحله که با بیرون‌زدگی همراه می‌شود، علاوه بر خونریزی با درد و خارش بروز می‌کند. معمولاً میزان بیرون‌زدگی هموروئید داخلی را به چهار درجه پیشرفت تقسیم می‌کند، بدین صورت که در ابتدایی مرحله‌ی برجستگی عروقی که هنوز بافتی از مقعد بیرون نزده و قابل رؤیت نیست را درچه‌ی یک بیماری می‌نامند.

ادامه خواندن “انواع بیماری”

راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری

مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه از ابتلا به بیماری هموروئید یا بواسیر کنترل و ممانعت از فشار بیش از حدی است که به ناحیه مقعد به هر دلیلی وارد می‌شود. دفع مدفوع روان و بدون مشکل می‌تواند در کنترل و پیشگیری از بیماری بواسیر بسیار مؤثر باشد. برخی هشدارهای تغذیه‌ای و اصلاحات رفتاری در پیشگیری از بیماری هموروئید عبارت اند از:

ادامه خواندن “راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری”

عارضه‌های احتمالی

بیماری هموروئید یا بواسیر علاوه بر آسیب عروقی ناحیه می‌تواند به سبب اختلالاتی که به وجود می‌آورد باعث مشکلات و عوارض دیگر در فرد شود که کم‌خونی یکی از بارزترین‌ عارضه‌های احتمالی آن است.

ادامه خواندن “عارضه‌های احتمالی”

دلایل ابتلا و مهم‌ترین علت ایجاد کننده بیماری

به صورت کلی مهم‌ترین علت ایجاد کننده بیماری هموروئید یا بواسیر در افراد فشار بیش از حدی است که به عروق ناحیه‌ی مقعد وارد می‌شود. معمولاً این فشار به دلیل سبک زندگی غلط و عادات رفتاری نادرست افراد که طی سال‌ها زندگی تکرار می‌شود، ایجاد می‌گردد. فشار باعث تورم عروقی و ایجاد تداخل در عملکرد عروق بالشتکی مقعد خواهد شد. از جمله عوامل مؤثر در افزایش فشار می‌توان به این موارد اشاره نمود:

ادامه خواندن “دلایل ابتلا و مهم‌ترین علت ایجاد کننده بیماری”