2. هموروئید
  3. عکس بواسیر خفیف؛ هموروئید داخلی، خارجی، بواسیر بادی و دکمه ای

عکس بواسیر خفیف؛ هموروئید داخلی، خارجی، بواسیر بادی و دکمه ای

عکس بواسیر داخلی، خارجی، خفیف

بواسیر بیماری است که امروزه افراد زیادی را درگیر کرده و ممکن است برای هر فردی حتی کودکان هم اتفاق بیفتد، در این مطلب تصمیم داریم شما را با انواع عکس بواسیر آشنا کنیم تا ابهامات درباره این بیماری رفع شود.

علاوه بر آن به منظور آسان سازی مراحل درمان بیماران مبتلا به بواسیر بهترین راه درمان بواسیر را که لیزر هموروئید است را بررسی و برخی از مزایای آن را بازگو کرده ایم.

بواسیر چیست؟

بواسیر یا هموروئید بیماری است که بیشتر افراد در طول زندگی به آن دچار می شوند. این بیماری از وارد شدن فشار و متورم شدن عروق درون راست روده پدید آمده و سبب بروز علائم دردناک چون تورم، درد، خونریزی یا خارش در ناحیه نشیمنگاهی میشود. بواسیر دارای انواع مختلفی چون داخلی، خارجی و خونی بوده که در ادامه با تصویر هر یک از آنها آشنا خواهیم شد.

مطالعه بیشتر: بواسیر چیست؟

عکس بواسیر

مشاهده انواع بواسیر با عکس سبب مشخص شدن نوع بیماری شده و می تواند به بیمار کمک کند تا بیماری خود را به طور دقیق بشناسد. عکس بواسیر در زنان، مردان و حتی کودکان ممکن است به یک صورت باشد اما علتهایی که سبب بروز این بیماری می شوند در بانوان بیشتر است.

تصویر بواسیر

عکس بواسیر خارجی

بواسیر خارجی همانطور که از نامش پیداست از متورم شدن عروق بیرونی مقعد و راست روده به وجود می آید. به همین دلیل شکل و ظاهر آن نیز مشخص تر است.
عکس بواسیر خارجی نشان دهنده علائم این بیماری از جمله بیرون زدگی های بالش مانند می باشد. البته علائم دیگر این نوع از بیماری شامل سوزش، خارش، درد یا حتی خونریزی می شود.

تصویر بواسیر خارجی

تصویر بالا، عکس بواسیر خارجی می باشد که نوع شایع بواسیر است، این هموروئید همراه با درد، خارش و ناراحتی برای فرد بوده و موجب آزار و اذیت فرد می شود. اگر بواسیر خارجی به موقع درمان نشود ممکن شدت بیشتری پیدا کرده و زندگی روزانه فرد را دچار اختلال کند.

عکس بواسیر داخلی

بواسیر داخلی، برعکس بواسیر خارجی که بیرون از مقعد شکل میگیرد، داخل رکتوم شکل گرفته و سبب بروز علائمی چون خونریزی می شود. علاوه بر آن در صورتی که بواسیر داخلی درجه 3 یا 4 باشد، از مقعد خارج شده و بیمار میتواند آن را لمس کرد و به داخل مقعد هدایت کند. البته هنگامی که این بیماری به این درجه از حاد بودن برسد نیازمند درمان با لیزر است.
شما عزیزان می توانید با مشاهده عکس بواسیر داخلی که در ادامه آن را قرار دادیم، با آن آشنا شوید.

تصویر بواسیر داخلی

عکسی که مشاهده می کنید نمونه ای از بواسیر داخلی حاد است که تنها با استفاده از لیزر قابل درمان است.

تصویر بواسیر داخلی

تصویر بالا که از نمای درونی روده بزرگ گرفته شده برخی از عروق متورم شده بواسیری را نشان می دهد. این رگ های هموروئیدی به تدریج پیشرفت کرده و از مقعد خارج می شوند و سبب بروز هموروئید داخلی درجه 4 می شوند.

عکس بواسیر خفیف

در زمان بروز، بیماری بواسیر خفیف است و اگر فرد بیمار به فکر درمان نباشد، ممکن است دچار مشکلی جدی تر شود. زمانی که فرد علائمی چون تورم، درد یا حتی خون به روی دستمال مشاهده می کند بهتر است برای درمان اقدام نموده تا از پیشرفت بیماری جلوگیری نماید.

تصیر بالا که مشاهده می کنید، عکس هموروئید خفیف است که در مراحل ابتدایی خود است. بی توجهی و عدم درمان این نوع بواسیر سبب نوع حاد بواسیر می شود.

عکس بواسیر بادی

واسیر بادی یا ترموبوزه نوع دیگر از بواسیر می باشند که به صورت گوشتهایی بادکنک مانند از مقعد بیرون زده و فعالیت های روزانه فرد از جمله نشستن و بلند شدن را مختل می سازد. هنگامی که دچار عارضه بواسیر بادی شدید، سعی بر فشار دادن یا به داخل بازگرداندن آن نکنید چرا که ممکن است با این کار سبب آسیب رسانی و بروز دیگر مشکلات آن شوید.

تصویر بواسیر بادی

با مشاهده عکس بواسیر بادی یا ترموبوزه به نوع دقیق آن و شکل ظاهری آن آشنا شوید تا هنگام بروز این نوع از بیماری از بهترین راه درمان استفاده کنید.

تصویر بواسیر دکمه ای

بواسیر دکمه ای که به ساچمه ای نیز شناخته می شود، نوع دیگر از انواع مختلف بواسیر است.

در بواسیر دکمه ای فرد بیمار زائده هایی دکمه مانند در خارج از مقعد خود مشاهده کرده که همراه با درد و ناراحتی ایجاد می شوند.
معمولا علتهای بروز انواع بواسیر یکسان بوده و تنها علائم و ظاهر آنها متفاوت است. بنابراین هنگام مشاهده علائم به هیچ وجه سعی به بازگردان بواسیر دکمه ای نکرده و تنها از پزشک متخصص کمک بگیرید.

تصویر بواسیر دکمه ای

عکس بواسیر زنان

بیماری بواسیر در زنان نیز به همان اندازه ای که در مردان رایج است وجود دارد. البته توجه داشته باشید امکان ابتلا به بواسیر در زنان بیشتر است چرا که زنان در زمان بارداری دچار فشار و اضافه وزن شده که همین مسئله سبب بروز هموروئید در آنها می شود.

با مشاهده انواع عکس بواسیر می توانید نوع بیماری را تشخیص داده و بهترین راه درمان بواسیر را انتخاب نمایید.

تصویر بواسیر زنان

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با استفاده از روش لیزر هموروئید یک روش امن، بی خطر و قطعی بوده که می تواند در یک جلسه بواسیر را به طور کامل درمان نماید. این روش بسیار کم خطر بوده و به دور از هرگونه آسیب به بافت مقعد صورت می گیرد. چرا که مقعد دارای اعصاب فراوان و بسیار حساس بوده که هرگونه خطا سبب بی اختیاری فرد می شود.
لیزر بسیار کم هزینه بوده و از دوره نقاهت بسیار کوتاهی برخوردار است. علاوه بر آن این روش مورد تایید پزشکان بوده و از عود دوباره بیماری جلوگیری می نماید.

مطالعه بیشتر: درمان بواسیر با لیزر

انواع بواسیر با عکس قبل و بعد از درمان

درمان بواسیر یک یاز دغدغه های بیمارانی است که به این بیماری دچار می شوند. مقعد یک ناحیه بسیار حساس بوده که کوچکترین اشتباه در شیوه درمان سبب بروز عوارضی چون بی اختیاری می شود. لیزر یکی از روشهای درمانی موثر، بی خطر، کم هزینه و بدون درد بوده که امروزه کاربرد بسیار بالایی در درمان انواع بواسیر دارد.

تصویر قبل و بعد از درمان بواسیر

تصویر بالا نمونه ای از تصویر قبل و بعد از درمان با لیزر هموروئید می باشد که بدون هیچگونه عارضه و آسیب بافت هموروئید به طور کامل برداشته شده است.

• من ی سری علایم دارم ولی شبیه به عکس بواسیر که گذاشتید نیستویزیت انلاین دارین؟

• روز شما بخیر، خیر متاسفانه انجام معاینه به صورت حضور در کلینیک شکل میگیرد تا بیماری دقیق شناخته شود.

• سلام دکتر من بواسیر دارم اما نمی‌دونستم این بیماری چند نوع مختلف داره. از روی عکس بواسیر بادی فهمیدم بیماری من از نوع بادی هست که می‌خوام زودتر درمانش کنم چون دردش خیلی شدید شده چطوری میتونم نوبت بگیرم برای لیزر؟

• سلام وقت بخیر؛ جهت دریافت وقت معاینه و نوبت لیزر با شماره 02188786734 تماس حاصل فرمایید.

• دکتر میخواستم بدونم چطوری بواسیر داخلیو تشخیص بدیم؟مثلا با دیدن عکس بواسیر بادی یا خارجی میشه فهمید بیماری بواسیره اما نوع داخلیو که نمیتونیم ببینیم چی؟

• با مشاهده علائم اولیه مانند خونریزی مقعدی یا درد می توانید به پزشک مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تشخیص بیماری اقدام نمایید.