2. هموروئید
  3. درمان بواسیر داخلی؛ علائم هموروئید داخلی 1،2،3،4+ عکس

درمان بواسیر داخلی؛ علائم هموروئید داخلی 1،2،3،4+ عکس

تصویر بواسیر داخلی

بواسیر یا هموروئید به سیاهرگ های متورم شده ای که در قسمت راست روده قرار گرفته اند گفته می شود که در اثر نازک شدن دچار خارش و خونریزی میشوند. در نوع داخلی بواسیر یا هموروئید به سیاهرگ های متورم شده ای که در قسمت راست روده قرار گرفته اند میگویند که در اثر نازک شدن دچار خارش و خونریزی میشوند. در این مطلب درباره به وجود آمدن بواسیر داخلی، علائم و نشانه ها آن و روش های درمان هموروئید داخلی آشنا خواهیم شد. علاوه بر آن با بهترین شیوه های درمان هموروئید که لیزر بواسیر است آشنا خواهیم شد

هموروئید داخلی چیست؟

هموروئید داخلی یکی از بیماری های شایع ناحیه نشیمنگاهی بوده که در اثر متورم شدن عروق درون راست روده یا مقعد پدید می آید. این تورم ناشی از فشاری که هنگام دفع و عبور مدفوع به دیواره روده وارد می شود پدید آمده که سبب بروز این بیماری درون راست روده می شود. هموروئید داخلی همانطور که از نامش پیداست به صورت داخلی بوده و ممکن است تا زمان حاد شدن بیمار دچار مشاهده تورم یا بیرون زدگی نباشد.

همچنین این بیماری دارای درجه بندی بوده که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

مطالعه بیشتر: بواسیر چیست؟

درمان هموروئید داخلی بدون خونریزی

در صورت مشاهده علائم، برای درمان بواسیر داخلی دکمه تماس را لمس نموده تا با مشاوران ما در ارتباط باشید.

علت هموروئید داخلی

عوامل متعددی می تواند سبب بروز این بیماری شوند. اما یبوست اصلی ترین آنها بوده که می تواند سبب آسیب های جدی شود.
از مهمترین دلایل ابتلا به بواسیر داخلی :

• چاقی و اضافه وزن
  • بارداری که موجب بواسیر در بارداری می شود
  • اسهال مزمن
  • یبوست مزمن که سبب اسیب جدی به مقعد می شود
  • جابه جایی اجسام سنگین
  • نشستن های طولانی مدت

بنابراین برای تشخیص و درمان بواسیر داخلی حتما به بهترین متخصص بواسیر در تهران مراجعه نموده تا نوع آن مشخص و هر چه سریعتر درمان شود.

علائم بواسیر داخلی چیست؟

هنگامی که به بواسیر داخلی مبتلا شده باشید، ممکن است نشانه هایی چون خون بر روی مدفوع مشاهده نمایید.
از آنجایی که هموروئید داخلی در داخل رکتوم شما قرار دارد، نمی توانید آن را ببینید و یا احساس کنید تنها در صورتی که قسمتی از هموروئید درجه 3 در هنگام دفع بیرون آید آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین علائم بواسیر داخلی در زنان و مردان یکسان بوده و نیمتوان گفت که این علائم در زنان حاد تر است یا مردان.

بنابراین بواسیر داخلی دارای علائمی است که برخی از آنها عبارت اند از:

• مشاهده خون در توالت و یا دستمال کاغذی بعد از پاک نمودن مقعد
  • بیرون زدگی بواسیر در هنگام مدفوع که ممکن است مانند بواسیر خونی باشد
  • درد مقعد
  • سوزش
  • تورم و قرمزی دور مقعد
  • تداخل یا مشکل در نشستن
  • خارش در ناحیه مقعد
عکس هموروئید داخلی
تصویر ارائه شده نمونه دقیق و محل قرار گیری بواسیر داخلی را به طور واضح نشان می دهد.

البته برخی از بواسیر داخلی بعد از مدفوع به داخل باز نمیگردند و با کمک دست میتوان آن را به داخل هدایت کرد در صورتی که برخی دیگر بعد از مدفوع بدون دخالت دست به آرامی در جای خود بازگردانده می شوند که از نشانه های هموروئید داخلی هستند.

انواع هموروئید داخلی

هموروئید داخلی انواع مختلفی دارد و درمان آن توسط پزشک بر اساس نوع و درجه ای که دارد انتخاب میشود. درجه بواسیر را میتوان بر طبق بیرون زدگی آن طبقه بندی کرد یعنی هر چقدر میزان آسیب دیدگی عروق بیشتر باشد، درجه آن بالاتر میرود.

بواسیر داخلی دارای 4 نوع میباشد:
انواع هموروئید داخلی بر اساس میزان بیرون زدگی آن میباشد؛ یعنی هر چه میزان بیرون زدگی بیشتر باشد، درجه بالاتری به خود میگیرد.
بسیار مهم است که بدانید دارای کدام نوع بواسیر هستید زیرا هر یک شیوه درمان متفاوتی دارند.
بواسیر درجه 1
بواسیر درجه 1 در زمان اجابت مزاج به سمت کانال مقعدی حرکت میکند اما از مخرج خارج نشده واز علائم آن دفع خون قرمز است. (در برخی موارد ممکن است بواسیر داخلی بدون خونریزی باشد)
بواسیر درجه 2
این نوع هموروئید می تواند در زمان دفع از مخرج خارج شود و بعد از آن خود به خود به داخل برگردد.
بواسیر درجه 3
بواسیر درجه 3 در زمان حرکات روده از مخرج خارج می شود اما خودش به داخل برنمیگردد و باید با دست به داخل هدایت شود.
بواسیر درجه 4
این نوع از بواسیر داخلی همیشه خارج از مقعد است و هیچ گاه به داخل باز نمی گردد و عوارض آزار دهنده ای به همراه دارد.
در صورتی که بواسیر داخلی به حاد ترین مرحله خود برسد، علائمی مانند سوزش، خارش، درد، ناراحتی و خونریزی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: عکس هموروئید داخلی و خارجی

راهای پیشگیری

خوشبختانه با رعایت برخی نکاتی می توانید از بواسیر داخلی پیشگیری کرده و سلامت خود را تضمین کنید. چرا که انجام این موارد پس از ابتلا به بیماری نتیجه و سودی نداشته و باید درمان اساسی مانند لیزر هموروئید داخلی پیش رو بگیرید.

• مصرف مایعات و نوشیدنی به اندازه کافی در طول روز
  • داشتن رژیم غذای سرشار از فیبر
  • پرهیز از نشستن های طولانی مدت
  • داشتن تحرک و ورزش
  • پرهیز از جا به جایی اجسام سنگین

از کجا بفهمیم بواسیر داخلی داریم؟

تشخیص هموروئید داخلی توسط متخصص و دکتر بواسیر انجام میشود. معاینه این بیماری توسط تجهیزاتی مانند چراغ قوه و دستگاه های باز کننده مقعد انجام میشود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد دلیل خونریزی بواسیر داخلی است شیوه درمانی مناسب را انتخاب میکند.
انجام آزمایشاتی مانند کولونوسکوپی یا آندوسکوپی به منظور معاینه به منظور مشخص نمودن نوع دقیق بیماری بوده و پزشک قصد تشخیص دقیق را دارد. بنابراین برای تشخیص و درمان، حتما به بهترین دکتر بواسیر در تهران مراجعه کنید تا نوع آن مشخص شود و هر چه سریعتر درمان صورت بگیرد.

You usually can’t see or feel them, and they rarely cause discomfort. But straining

:irritation when passing stool can cause

You might notice small amounts of bright red blood on your toilet tissue or in the toilet
A hemorrhoid to push through the anal opening, called a prolapsed or protruding hemorrhoid.

معمولاً نمی توانید بواسیر داخلی را ببینید یا آن را احساس کنید و به ندرت باعث ناراحتی می شوند. اما زور زدن یا تحریک در هنگام دفع مدفوع می تواند باعث بروز علائمی چون موارد زیر شود.

ممکن است متوجه مقادیر کمی خون با رنگ قرمز روشن روی دستمال توالت یا داخل توالت شوید.
بواسیر که بعد از فشار آوردن یا برای عبور مدفوع از دهانه مقعد به وجود آمده که به آن هموروئید افتادگی یا بیرون زده می گویند.

mayoclinic.org
عکس بواسیر داخلی

روش های درمان بواسیر داخلی

درمان بواسیر داخلی به شیوه های متفاوتی انجام می شود که لیزر بواسیر یکی از بهترین شیوه های درمان بوده که در درمان این بیماری موثر است و از نتیجه دهی بالایی برخوردار است. درمان بواسیر داخلی با لیزر بدون بروز هیچگونه عارضه و عوارض ناشی از عمل سرپایی بواسیر بوده و طی یک جلسه انواع هموروئید داخلی را درمان می کند.
روشهای دیگر چون استاپلر، رابربند، استفاده از داروی هموروئید داخلی یا درمان هموروئید داخلی در خانه معمولا زمان بر بوده و از نتیجه مناسبی برخوردار نیست. بنابراین در به کارگیری شیوه مناسب از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

درمان بواسیر داخلی با لیزر

یکی از بهترین روش های درمان، عمل بواسیر داخلی با لیزر است. لیزر یک روش نوین و بی خطر بوده که بدون هیچگونه آسیب بیماری بواسیر را درمان کرده و آن را از بین می برد. لیزر یک روش امن شناخته شده و مورد تایید پزشکان است. در ادامه مزایا این روش ذکر شده است تا بتوانید در سریعترین زمان بهترین نتیجه را داشته باشید.
برخی از مزایای درمان بواسیر داخلی با لیزر عبارت اند از:

• در سریعترین زمان ممکن انجام میشود ( بین نیم الی یک ساعت)
  • دارای کمترین آسیب به بافت های داخلی نسبت به دیگر روش ها
  • عدم وجود زخم و خونریزی در این روش
  • ایمنی بالا
  • از هزینه کمتری برخوردار است
  • بدون درد
  • لیزر درمان مانند جراحی بواسیر داخلی به بستری شدن نیازی ندارد.
  • تحت بی حسی صورت می گیرد

درمان بواسیر داخلی در یک جلسه بدون درد و خونریزی

بیماران عزیز میتوانند به منظور اطلاع از هزینه های درمان بواسیر داخلی با کلینیک نشیمنگاه تماس گرفته اطلاعات کافی را کسب نمایند.

مطالعه بیشتر: هزینه جراحی بواسیر با لیزر

جراحی

جراحی یکی از روشهای منسوخ و دردناک برای درمان بواسیر داخلی می باشد که پزشک با استفاده از تیغ جراحی مقعد را شکافته تا بتواند توده متورم را از داخل مقعد از بین ببرد. این روش دارای عوارض جدی همچون آسیب به رکتوم و اسفنکتر داخلی و خارجی می باشد که به بیماران عزیز پیشنهاد نمی شود. همچنین جراحی بواسیر داخلی از معایبی همچون پرهزینه بودن و دارا بودن دوران نقاهت بسیار طولانی نیز برخوردار است.

روش استاپلر

عمل هموروئید با استاپلر برای انواع بواسیر داخلی پیشرفته به کار برده میشود. در روش استاپلر نیز پزشک با پلاستیک توده هموروئیدی را بسته و سبب جلوگیری از انتقال خون به آن می شود.
از بزرگترین مزایای استاپلر می توان به :

• آسیب دیواره مقعد
  • حس پر بودن
  • امکان عفونت
  • امکان شکست در درمان و عدم پاسخ دهی
عکس درمان بواسیر داخلی

رابربند

این روش یکی از روشهای متداول درمان بواسیر داخلی بوده است که پزشک با بستن بواسیر توسط کش های لاستیکی، طی یک هفته موجب کوچک شدن بواسیر و در نتیجه افتادن آن می شود. اما این روش از معایب بسیاری چون عدم درمان، خونریزی، آسیب به بافت داخلی و بروز عفونت می شود. به همین منظور این روش درمان به بیماران پیشنهاد نمی شود.

درمان بواسیر داخلی در خانه

همانطور که می دانیم بواسیر داخلی درون عروق رکتوم بوده و در مراحل ابتدایی علائم حادی به همراه ندارد؛ اما اگر بیمار در همان موقع به وجود بواسیر داخلی پی ببرد؛ می تواند با رعایت برخی نکات علائم را کمتر یا حتی بواسیر داخلی را درخانه درمان کند.

برخی از راهکارها برای درمان بواسیر داخلی در خانه عبارت اند :

• مصرف غذاها و خوراکی های ملین مانند سوپ، برنج کته شده
  • پرهیز از مصرف فست فود
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی مکه موجب اسهال یا یبوست می شوند
  • اجابت مزاج به موقع و پرهیز از زور زدن
  • استفاده از پماد آنتی هموروئید در صورت مشاهده علائم

سوالات متداول پیرامون درمان بواسیر داخلی

• من مدتیه که علائم بواسیر داخلی دارم ولی میترسم برم دکتر معاینم کنه اخه خیلی خججالت میکشم علائمم خونریزیو دردو ایناس حتی زائده هم نمیاد بیرون فقط داخلش درد میکنه و خون میاد ازش

• سلام من داخل مقعدم یه وقتایی بعد از دستشویی کردنم درد میگیره یعنی بواسیر داخلی گرفتم؟

• بله ممکن است که به بواسیر داخلی مبتلا شده باشید اما شقاق داخلی نیز گاهی موجب درد در داخل رکتوم می شود که باید تحت درمان قرار گیرد

• چند هته پیش از مقعد من یه چیزی مثل گوشت اومد بیرون که خیلی خارش داشت خودشم رفت تو بواسیر داخلی داره داخل مقعدم؟ البته الان هیچ علائمی ندارم اصلا

• بله ممکن است بواسیر داخلی گرید 2 داشه باشید اما تشخیص دقیق تر توسط پزشک انجام می شود.

• من هموروئید داخلی دارم اینم از جایی فهمیدم که هردفعه مدفوع میکردم خونریزی میکرد تا وقتی که یه بیرون زدگی امد بیرون ازش الان باید چیکارش کنم؟

• سلام به شما دکتر خسته نباشید من میخواستم بدونم علت درد هایی که بعد از دستشویی کردن میاد سراغم چیه همینطور خونریزی هم دارم

• سلام دوست عزیز درد و خونریزی داخلی مقعد می تواند نشان دهنده ابتلا به هموروئید باشد بهنر است به متخصص مراجعه کنید

• چند باره هرچی میرم دستشویی مدفوعم هم نرمه باز خونرییزی دارم از مقعد با یه سوزش خیلی خفیف ممکنه بواسیر داخلی داشته باشم؟ اگر اره راه درمانش چیه و اگر نه پس چرا خونریزی میشه؟

• بله امکان ابتلا به بواسیر داخلی وجود دارد که درمان آن با لیزر امکان پذیر خواهد بود.

• سلام و خسته نباشید من ده سال پیش عمل هموروئید انجام دادم بعدا از چند ماه دوباره شروع به خونریزی کرد وکم و بیش تا حالا ادامه داره،ترسم از اینه عمل دومم باعث بشه بافت ماهیچه های معقدم رو بهم بریزه ضمن اینکه عمل اولم خیلی امیدوار نتیجه خوبی نداشته، پزشکی که در این شرایط مهارت کافی داشته باشه بهم معرفی میفرمایید

• سلام آقای دکتر من چند ساله طرف راست مقعدم یه چیز سفت هست قبلنا درد نداشتم ولی موقع دستشویی رفتن میاد پایین جلوی مقعدو میگیره بادست حول میدم اونور باز بر میگرده سر جاش الان چهار ماهه هنگام نشستن درد دارم و زیر دلم هم درد می‌کنه دردش بیشتره وقتا یه سره شده به نظرتون چی می‌تونه باشه خون ریزی هم ندارم.

• سلام چند ماهه مقعد هم خارش دارم هم درد هم یه وقتا سوزش خارش تا حدودی بیرون زدگی هم وجود داره باید بیام عمل؟

• سلام دوست عزیز بله در صورتیکه بیماری شما به صورت صد در صد هموروئید باشد می توانید ان را لیزر کنید. اما گاهی این علائم برای بیماری فیستول نیز به وجود می آید که بهتر است برای تشخیص دقیق به متخصص مراجعه کنید