عکس شقاق مقعدی- تشخیص فیشر با تصویر شقاق

ژانویه 11, 2021
عکس شقاق مقعدی- تشخیص فیشر با تصویر شقاق

شقاق، فیشر یا زخم مقعدی از انواع بیماری های مقعدی است که یکی از دلایل آن، یبوست های طولانی میباشد.  در ادامه عکس شقاق و بواسیر را نشان داده ایم تا این دو بیماری را با یکدیگراشتباه نگیرید و در اسرع وقت اقدمات درمان را شروع کنید.

شقاق چیست با عکس

شقاق در واقع زخمی در عضلات کنترل کننده مقعد است که تا ناحیه داخلی کانال امتداد پیدا کرده است و برای فرد بسیار دردناک میباشد.

عکس شقاق و بواسیر

در صورتی که لایه داخلی عضله مقعد آسیب دیده باشد، شقاق مقعدی رخ میدهد و این بیماری دارای علائم واضح مانند درد، سوزش خارش و حتی در موارد شدید خونریزی و عفونت میباشد.

برای تشخیص دقیق شقاق و رزرو وقت با کلینیک نشمنگاه تماس بگیرید.

تصویر شقاق

همانطور که در زیر عکس فیشر را مشاهده میکنید، در صورتی که فیشر حاد باشد به شکل پارگی جزئی و شبیه به اشک میباشد و شقاق مزمن علاوه بر زخم و پارگی همراه با درد و تورم و حتی به همراه بافت اضافی است که درمان آن سخت تر است.

انواع روش های درمان

درمان شقاق با لیزر : این روش بدون نیاز به بی بیهوشی برای برداشتن زخم مقعد استفاده میشود و فرد میتواند از فردای آن روز به کارهای روزمره خود ادامه دهد. این روش قطعی است و درصد عود بیماری بعد از جراحی لیزر بسیار کم است.

مشاوره در واتس اپ

درمان با پماد

انواع دارو و پماد برای درمان شقاق وجود دارند که میتوانید بر اساس شرایط هر یک از آنها استفاده کنید البته در صورتی که در مراحل اولیه بیماری باشید می توانید با دارو آن را درمان کنید.

درمان خانگی

درمان خانگی نیز مانند درمان با دارو در صورتی که بیماری شدید نباشد، نتیجه میدهد . نشستن در آبگرم برای مدتی میتواند علائم شقاق را تاحدی کاهش دهد و در صورتی که به صورت مداوم این کار را تکرار کنید میتواند اثرات مثبت بیشتری داشته باشد.

سعی کنید در زمان اجابت مزاج به خود فشار نیاورد. فشار آوردن به مقعد میتواند باعث بیماریهای خطرناکی مانند بواسیر و شقاق شود.