2. شقاق
  3. بهترین دکتر متخصص شقاق مقعدی در تهران+سوالات زمان مراجعه

بهترین دکتر متخصص شقاق مقعدی در تهران+سوالات زمان مراجعه

تصویر متخصص شقاق

بسیاری از افرادی که از بیماری های نشیمنگاهی چون شقاق رنج می برند، به دنبال بهترین دکتر شقاق و آسانترین روشهای درمانی هستند. اما از آنجایی که برخی افراد به این بیماری آشنایی ندارند، نمی دانند باید به کدام دکتر مراجعه کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره دکتر متخصص شقاق و نحوه معاینه آن آشنا شوید.

شقاق مقعدی چیست؟

شقاق یا فیشر مقعدی یکی از بیماری های دردناک و شایع ناحیه نشیمنگاهی است که می تواند همه افراد جامعه، در هر سن و سالی را به خود مبتلا کند.
این بیماری در ساده ترین حالت، به ایجاد ترک، چاک خوردگی یا زخم شدن ناحیه مقعد یا اطراف دریچه آن گفته می شود. این بیماری بسیار دردناک بوده و سوزش یا گاهی خارش و خونریزی فراوانی به همراه دارد.

شقاق در مراحل اولیه ممکن است علائم حاد و شدیدی از خود نشان ندهد، اما بی توجهی و عدم مراجعه به دکتر شقاق می تواند موجب پیشرفت آن و بروز نوع مزمن یا حاد بیماری در فرد شود.
گاهی هم افراد قصد مراجعه به پزشک را دارند اما برای آنها سوال هایی از قبیل برای درمان این بیمار به چه دکتری باید مراجعه کرد پیش می آید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت هنگام بروز چنین بیماری به کدام دکتر شقاق مراجعه نمایید.

مطالعه بیشتر: شقاق مقعدی چیست؟

چه زمانی به دکتر متخصص شقاق مراجعه کنیم؟

بیمارانی که به این بیماری مبتلا می شوند، خونریزی سوزش یا خارش ناشی از شقاق را جدی نمی گیرند! اما بدانید پیشگیری و درمان کوچکترین علائم است که از بروز بیماری های حاد جلوگیری می کند. بنابراین هنگامی که علائمی چون: خونریزی از مقعد، سوزش، خارش و گاهی برآمدگی بسیار خفیف احساس کردید به دکتر متخصص شقاق مراجعه کنید تا بتوانید آن را کنترل کنید.

برای شقاق مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

جراح عمومی و متخصص آنورکتال با توجه به نوع تخصص و تجربه می توانند از بهترین گزینه ها برای انتخاب پزشک باشند.
اما نکته این مساله در این مرحله است، پزشکی که برای درمان بیماری خود به آن مراجعه می کنید، علاوه بر تخصص باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد.
برای مثال پزشک معالج باید با معاینه بیمار، شدت بیماری و نحوه درمان مناسب آن را تشخیص دهد. اگر بیماری در مراحل ابتدایی خود باشد، درمان با استفاده از دارو یکی از بهترین روشهای درمانی است.
هنگامی که بیماری حاد شود و نتوان آن را با دارو درمان کرد، بکارگیری شیوه های درمانی نوین و پیشرفته چون عمل جراحی لیزر، توسط جراح عمومی می تواند یکی از قطعی ترین درمان های شقاق حاد باشد.

مطالعه بیشتر: درمان شقاق مقعد با لیزر

نحوه معاینه شقاق مقعدی چگونه است؟

پس از مراجعه به پزشک مربوطه و پاسخ به پرسش های وی، شما نیمی از معاینه را گذرانده اید. چرا که لمس ناحیه زخم، ممکن است وضعیت آن را بدتر کند.
بنابراین دکتر متخصص شقاق تا حد امکان از معاینه انگشتی و داخلی خودداری کرده و آن را مشاهده می کند. چنانچه بیماری پیشرفته باشد و به داخل مقعد نیز راه یافته باشد معاینه به صورت دستی و لمس ناحیه آسیب دیده انجام می شود.

سوال هایی که دکتر برای شقاق مقعدی از شما خواهد پرسید

• علائم شما از چه زمانی شروع شد؟
  • نشانه های بیماری چقدر شدید است؟
  • چه زمانی علائم بیماری بیشتر می شود؟
  • انجام چه کاری موجب تشدید شدن علائم بیماری می شود؟
  • آیا دچاری بیماری های دیگری چون بواسیر و کرون هستید؟

سوال هایی که باید از دکتر متخصص شقاق خود بپرسید

• بیماری چقدر حاد است؟
  • آیا شقاق خود به خود خوب می شود؟
  • رژیم غذایی بر شقاق تاثیر گذار است؟
  • بیماری های دیگر موجب تشدید شقاق می شود؟
  • بیماری با دارو درمان می شود یا به عمل جراحی نیاز دارم؟
  • طول درمان چقدر است؟

مطالعه بیشتر: هزینه درمان شقاق مقعد با لیزر

کلینیک نشیمنگاه مرکز تخصصی درمان شقاق در تهران

اگر دچار بیماری شقاق مقعدی شده اید و ساکن تهران هستید، ما به شما کلینیک نشیمنگاه را معرفی می کنیم. کلینیک نشیمنگاه با داشتن پزشکان مجرب و کوشا در زمینه درمان بیماری های نشیمنگاهی، یکی از معتبر ترین و مجهز ترین کلینیک های درمانی به حساب می آید.
بنابراین اگر به دنبال بهترین دکتر متخصص شقاق در تهران هستید می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما و برقراری ارتباط با کلینیک نشیمنگاه از بهترین نحوه درمان و معاینه برخوردار شوید.

• سلام خسته نباشید پزشک شما متخصص شقاق هستن یا بقیه بیماری ها هم هست جز و تخصصشون ؟چون من هم شقاق دارم هم بواسیر میخواستم هردو رو پیش یک دکتر درمان کنم

• دکتر متخصص شقاق کلینیک ما متخصص انواع بیماری های مقعدی (با تجربه موفق درمان )میباشد.