2. شقاق
  3. عکس شقاق مقعدی؛ تصویر انواع شقاق حاد و مزمن

عکس شقاق مقعدی؛ تصویر انواع شقاق حاد و مزمن

تصویر شقاق

شقاق، یا فیشر از انواع بیماری های مقعدی است که یکی از دلایل آن، یبوست های طولانی میباشد. اگر قصد مشاهده این بیماری را دارید، یا می خواهید بدانید شقاق چیست با عکس های این بیماری، انواع شقاق مزمن و حاد می توانید با آن آشنا شوید.

شقاق چیست با عکس

شقاق چیست با عکس شقاق مقعدی می توانید به طور کامل با آن آشنا شوید. اما به طور کلی بیماری شقاق از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که در ناحیه مقعد و در همه سنین پدید می آید. شقاق به زخم، پارگی یا ترک خوردگی دیواره مقعد گفته شده که در اثر وارد شدن آسیب به دیواره انتهایی راست روده یا مقعد پدید می آید و درد شدیدی به همراه دارد.
بسیاری از افراد شقاق را با بواسیر اشتباه میگیرند اما برای آنکه بدانید شقاق چیست با عکس آن را به شما نشان خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: تفاوت شقاق و بواسیر

تصویر شقاق

تصویر شقاق که مشاهده می کنید زخمی بسیار حاد بوده که علائم دردناکی برای بیمار ایجاد می کند. این بیمار نیازمند به کار گیری شیوه مناسب درمانی از جمله لیزر می باشد.

عکس شقاق مقعدی

در نمونه تصاویر شقاق بالا به طور کامل می توانید اینکه شقاق چیست با عکس را درک و نوع بیماری را بشناسید. با مشاهده تصاویر می توانید به نوع بیماری خود نیز پی ببرید.

عکس شقاق حاد

در صورتی که لایه داخلی عضله مقعد آسیب دیده باشد، شقاق مقعدی حاد رخ میدهد و این بیماری دارای علائم واضح مانند درد، سوزش خارش و حتی در موارد شدید خونریزی و عفونت میباشد. بنابراین با مشاهده تصاویر می توانید به سوال شقاق چیست با عکس پاسخ داد.
شقاق حاد پارگی یا ترک مقعد بوده که پس از چند روز یا چند هفته با مراجعه به پزشک متخصص شقاق و استفاده از دارو و دیگر راهکارهای پزشکی درمان می شود. لازم به ذکر است مصرف پماد برای درمان شقاق تنها در زمان اولیه این بیماری تاثیر گذار بوده و سبب کاهش علائم ناشی از آن می شود.

تصویر شقاق حاد

همانطور که مشاهده میکنید شقاق چیست با عکس شقاق مقعدی نمایان است که در نوع شقاق حاد ترک ها یا زخم ها به شکل خطی جزئی و شبیه به اشک پدید می آیند.

تصویر شقاق مزمن

در صورتی که شقاق مزمن باشد، علاوه بر زخم و پارگی همراه با درد و تورم و حتی به همراه بافت اضافی است که درمان آن سخت تر و طولانی تر است. از آنجایی که این بیماری طی گذشت چند هفته درمان نمی شود، نیازمند درمان اساسی چون لیزر می باشد. حال شما با مشاهده عکس شقاق مقعدی مزمن به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

عکس شقاق مزمن

همانطور که گفته شد این نوع از شقاق بسیار مزمن بوده و نیازمند به کارگیری روشهای درمانی قطعی چون لیزر شقاق می باشد چرا که درمان این نوع از این بیماری با دارو پماد شقاق امکان پذیر نخواهد بود. همچنین با مشاهده تصویر شقاق مقعدی مزمن به نوع دقیق، شکل و ظاهر آن آشنا می شوید.

مطالعه بیشتر: درمان شقاق مقعدی با لیزر

عکس شقاق مقعدی در کودکان

شقاق مقعدی همانطور که گفته شد در همه افراد حتی کودکان به وجود می آید. این چاک خوردگی می تواند ناشی از یبوست، عرق سوز شدن، عدم رعایت بهداشت یا حتی وارد شدن ضربه یا آسیب در ناحیه نشیمنگاهی کودک شود. بنابراین می توانید با مشاهده انواع عکس شقاق مقعدی کودکان با آن آشنا شوید تا فیشر را با دیگر بیماری های ناحیه نشیمنگاهی اشتباه نگیرید..

عکس شقاق مقعدی در کودکان

عکس شقاق مقعدی در کودکان می تواند به ما نشان دهد که خطر ابتلا به این بیماری در همه افراد حتی کودکان مشاهده می شود. بنابراین با رعایت برخی نکات پیشگیری و اصلاح عادات روزانه از این ابتلا به این بیماری جلوگیری نماییم.