درمان بواسیر و عمل جراحی هموروئید با لیزر

عمل همورئید لیزر

با گذشت زمان، روند زندگی ما همیشه در حال تغییر بوده است. این تغییر روند زندگی، گاهی سلامتی ما را تهدید میکند؛ به طور مثال افزایش تمایل افراد به خوردن فست فود، عدم تحرک کافی در طول روز، نشستن های طولانی مدت ، چاقی و … موجب گرفتار شدن افراد به بیماری بواسیر شده است. در ادامه با بیماری بواسیر یا هموروئید بیشتر آشنا شده و راه های درمان آن را برای شما شرح خواهیم داد.

بواسیر یا هموروئید چیست

عروق موجود در قسمت انتهایی دستگاه گوارشی و مقعد ( رکتوم ) که بالشتکی شکل هستند، گفته می شود. خارج شدن این عروق از حالت طبیعی و تورم و برجستگی آن‌ها به بیماری بواسیر یا هموروئید معروف است.

گزارشات نشان داده است نیمی از افراد بالای ۵۰ سال بیماری بواسیر را تجربه کرده اند.

تعریف هموروئید در حوزه پزشکی : اطراف ماهیچه های انتهای مقعد که حلقوی شکل هستند رگ هایی وجود دارند که به انبساط و انقباض این عضلات کمک زیادی می کنند، در صورتی که رگ ها تحت فشار متورم و ملتهب شوند اصطلاحا فرد به بواسیر دچار شده است.

علائم بواسیر

مهم ترین علائم بواسیر یا هموروئید درد، خارش، سوزش و وجود خون در مدفوع میباشد.

بیماری هموروئید دارای علائم و نشانه هایی است که در ادامه آورده ایم:

• خارش شدید در اطراف مقعد
  • سوزش و درد در اطراف مقعد
  • خارش یا تورم دردناک نزدیک مقعد
  • بی اختیاری مدفوع
  • درد در زمان حرکات روده
  • خون روی بافت مدفوع بعد از اجابت مزاج

در صورت داشتن هر یک از علائم بالا ، هر چه سریعتر با ما تماس بگیرید.

دلایل ایجاد هموروئید

دلایل بواسیر

زمانی که به رگ‌های اطراف مقعد فشار آورده و متورم شوند منجر به بواسیر میشود . حال مواردی که باعث وارد شدن فشار به رگ های مقعد می شوند در ادامه آمده اند :

• زور زدن هنگام دفع
  • نشستن به مدت طولانی
  • داشتن اسهال مزمن و یا یبوست
  • اضافه وزن
  • داشتن رابطه جنسی مقعدی
  • عدم وجود فیبر به اندازه کافی در رژیم غذایی
  • بلند کردن اجسام سنگین به طور مرتب

انواع بواسیر

بواسیر داخلی در داخل مقعد که در نوع پیشرفته آن یعنی درجه ۳ و ۴ به خارج از مقعد هم گسترش پیدا میکند ولی بواسیر خارجی، خارج  از مقعد رخ میدهد.

بواسیر داخلی

این نوع بواسیر در قسمت راست روده قرار دارد و به دلیل داخلی بودن توسط خود بیمار دیده یا لمس  نمی شود همچنین به دلیل نداشتن شبکه عصبی، بیمار دردی احساس نمی کند؛ از این رو برخی افراد از وجود آن بی اطلاع هستند.

بواسیر داخلی دارای ۴ نوع میباشد:

انواع هموروئید داخلی بر اساس میزان بیرون زدگی آن میباشد؛ یعنی هر چه میزان بیرون زدگی بیشتر باشد، درجه بالاتری به خود میگیرد.

بسیار مهم است که بدانید دارای کدام نوع بواسیر هستید زیرا هر یک شیوه درمان متفاوتی دارند.

بواسیر درجه ۱

در زمان حرکات روده به سمت کانال مقعدی حرکت میکند اما از مخرج خارج نشده و علائم آن دفع خون قرمز است.

بواسیر درجه ۲

این نوع هموروئید می تواند در زمان دفع از مخرج خارج شود و بعد از آن خودش به داخل برگردد.

بواسیر درجه ۳

در زمان حرکات روده از مخرج خارج می شود اما خودش به داخل برنمیگردد و باید با دست به داخل هدایت شود.

بواسیر درجه ۴

این نوع بواسیر همیشه خارج از مقعد است.

در صورتی که بواسیر داخلی بزرگ تر و شدت بیشتر پیدا کند علائمی مانند سوزش، خارش، درد، ناراحتی و خونریزی را به دنبال دارد.

بواسیر خارجی

ابن نوع بواسیر در خارج از مقعد، درست در انتهای روده و اطراف مقعد دیده می شود و مانند بواسیر داخلی نشانه های مشابهی دارد اما به دلیل قرار گیری در خارج از مقعد، فرد ممکن است در زمان نشستن و انجام برخی فعالیت ها هم درد داشته باشد .

آیا ممکن است شما هم بواسیر داخلی داشته باشید؟

جهت مطلع شدن از اینکه دچار بواسیر داخلی شده اید یا خیر، میتوانید با متخصصان ما در واتساپ در ارتباط باشید.

بواسیر ترومبوزه

بواسیر ترومبوزه دارای لخته خون در بافت خود میباشد که در اطراف مقعد نمایان میشود. این نوع بواسیر هم در نوع داخلی و خارجی ممکن است رخ دهد.علائم ترومبوزه شامل موارد زیر باشند:

• درد شدید
  • تورم و سرخ رنگ بودن آن

کدامیک از انواع بواسیر نیاز به عمل دارند؟

در صورتی که دچار درد،خارش و همچنین بواسیر بیرون زده هستید که به سختی به داخل برمی گردد ، نیاز به جراحی دارید. پیشنهاد میکنیم تا قبل از شدید شدن بواسیر، آن را درمان کنید تا دردهای شدید آن را تجربه نکنید.

درمان با لیزر هموروئید و بواسیر

لیزر بواسیر

عمل باباسیل با لیزر از موثرترین روش های درمان بواسیر است که نسبت به جراحی سنتی، استاپلر و یا رابربند بهتر عمل کرده و دارای مزایای بیشتری است.

از دو نوع لیزر کم توان ( مادون قرمز یا IRC )  و پر توان یا دی اکسید کربن ( CO2 ) برای درمان بواسیر استفاده می شود که نوع کم توان آن برای درمان هموروئید ترومبوزه و نوع دوم آن برای برش توده به جای تیغ جراحی استفاده میشود.

لیزر کم توان محبوب ترین روش درمان بواسیر با لیزر است که جز روش های کم تهاجمی به حساب می آید .عدم داشتن عوارض لیزر بواسیر از مهمترین مزایای این جراحی میباشد.

در نوع مادون قرمز، یک پروب کوچک به قسمت بالای عروق متورم بواسیر تماس پیدا میکند و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگی که به همورئدی متصل شده را منعقد و موجب خشک شدن آن میشود.

روش پرتوان برای بواسیر های کوچک، متوسط و برای هموروئید های داخلی که خونریزی و درد دارند، روش بسیار مناسبی است.

این روش علاوه بر اینکه هزینه زیادی ندارد، نیازی به بستری شدن ندارد و از جراحی های ساده ای است که به صورت سرپایی انجام میشود.

جراحی با لیزر مادون قرمز نسبت به روش های دیگر مانند اسکلروتراپی و رابربند بهتر جواب داده و بیمار زودتر به نتیجه میرسد. زمان لازم برای این جراحی تنها ۱۰ دقیقه بوده ولی اگر بواسیر، شدت بیشتری داشته باشد باید طی مراحلی این جراحی باید  تکرار شود.

مزایای جراحی بواسیر با لیزر

به دلایلی که در ادامه گفته شده، لیزر بواسیر یکی از بهترین روش های درمان بواسیر شناخته شده است:

• تاثیر بیشتر نسبت به جراحی سنتی
  • درمان بواسیر بدون عمل با لیزر
  • آسیب کمتری به بافت می رساند
  • درد کمتر نسبت به جراحی سنتی
  • درمان فوری درد بواسیر
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون خونریزی
  • بدون نیاز به بستری در بیمارستان
  • نیازی به پانسمان داخلی ندارد
  • هزینه ی کمتر هموروئید با لیزر نسبت به جراحی بواسیر در بیمارستان

درمان فوری بواسیر

جهت رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

هزینه درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

قیمت عمل لیزر بواسیر را به طور دقیق نمی توان مشخص کرد زیرا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد از جمله :

• انواع آن ( درجه ۱،۲،۳،۴ )
  • متخصص بواسیر
  • شهری که در آن جراحی لیزر انجام میشود
  • نوع بیمه
  • پوشش دهی بیمه
  • و …

اطلاعات بیشتر در مقاله هزینه جراحی بواسیر با لیزر

مراقبت بعد از عمل لیزر هموروئید

با توجه به عدم داشتن عوارض بعد از عمل هموروئید با لیزر نباید از مراقبت های بعد از لیزر چشم پوشی کرد. از مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• استراحت در روز اول بعد از جراحی
  • استفاده روزانه از مسکن تا درد و التهاب بعد از عمل تشدید نشود
  • تنظیم اجابت مزاج بصورت منظم
  • شست و شوی خود با آب گرم
  • استفاده از پماد آنتی هموروئید بعد از اجابت مزاج
  • خودداری از نشستن و ایستادن طولانی مدت
  • پرهیز از زور زدن هنگام اجابت مزاج
  • شست و شوی ناحیه مقعد با شامپو بچه و خشک نگه داشتن آن

برای رسیدن به بهترین نتیجه، سعی کنید به تمام نکات گفته شده در بالا عمل کنید و از آنها غافل نشوید.

دلایل انتخاب کلینیک نشیمنگاه برای عمل لیزر بواسیر

با توجه به اینکه این کلینیک به عنوان مراکز درمان هموروئید با لیزر در قلب شهر تهران میدان ونک، واقع شده است، دسترسی به آن بسیار آسان است. دقت کنید

بیماری هموروئید از جمله بیماری هایی است که در صورت درمان نشدن، ممکن است شدت بیشتری پیدا کند؛ همچنین اگر پزشک تجربه ای در لیزر بواسیر نداشته باشد ( با توجه به اینکه این جراحی متد جدیدی است ) علاوه بر اینکه امکان عود دوباره بواسیر بعد از جراحی ، امکان آسیب دیدن بافت های دیگر مقعد نیز وجود خواهد داشت .
بنابراین بهتر است درمان بواسیر را در کلینیک های معتبر مانند کلینیک نشیمنگاه که جز بهترین کلینیک های جراحی بواسیر با لیزر انتخاب شده است، انجام دهید .

از ویژگی های برتر این کلینیک نسبت به دیگر کلینیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بیش از ۱۵ سال تجربه در درمان بواسیر و بیماری های مقعدی
  • درمان شدن در همان روز مراجعه
  • داشتن کادری مجرب و حرفه ای
  • دارا بودن پزشکانی متخصص در زمینه بیماری های مقعدی
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ جراحی لیزری
  • دارای تجهیزات حرفه ای و به روز دنیا
  • پیدا کردن بهبودی کامل
  • دارای محیطی آرامش بخش
  • قطع نشدن ارتباط بین بیماری و کلینیک بعد از جراحی

سایر روش های درمان هموروئید

هموروئید درمان های دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

درمان خانگی

با درمان های خانگی که در ادامه به آنها اشاره شده است، میتوانید درد و تورم مقعد را کاهش دهید اما به طور قطع نمی توانید بواسیر را درمان کنید :

• مصرف بیشتر فیبر و سبزیجات
  • استفاده از پماد یا داروی بواسیر
  • نوشیدن زیاد آب و نشستن در وان آب گرم
  • استفاده از حمام ستیز یا آب گرم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در روز

درمان دارویی

اگر هموروئید باعث شده که درد و ناراحتی داشته باشید، بهتر است این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. دکتر برای کاهش درد، پماد و کرم هایی را تجویز میکند که حاوی مواد تسکین دهنده میباشند.

دقت داشته باشید از پمادها بیش از یک هفته استفاده نکنید مگر اینکه پزشک آن را تجویز کرده باشد زیرا موجب نازک شدن پوست مقعد میشود.

رابربند

در این روش، دکتر برای قطع جریان خون هموروئید، یک کش لاستیکی را به بواسیر می بندد . با بستن رابربند باعث میشود بواسیر در طول یک هفته خشک شده و از بافت بدن جدا شود.

این جراحی تقریبا ساده است اما ممکن است بیمار سه الی چهار روز پس از عمل خونریزی داشته باشد که به مرور زمان کمتر میشود.