2. فیستول
  3. روش های درمان سنتی و گیاهی فیستول و آبسه مقعدی در خانه

روش های درمان سنتی و گیاهی فیستول و آبسه مقعدی در خانه

درمان سنتی و گیاهی فیستول در خانه

فیستول، بیماری مقعدی می باشد که در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید و برخی افراد راه های درمان سنتی، گیاهی یا خانگی فیستول را برای از بین بردن این بیماری انتخاب می کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع روش های درمان سنتی و خانگی این بیماری و راهکارهای مناسب آن آشنا شوید.

فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی بیماری نشیمنگاهی بوده که در اثر مسدود شدن غدد درون مقعد و یا وارد شدن آسیب به این ناحیه به وجود می آید. فیستول مقعد نوعی مجرا یا بافت عفونی باریک بین دو ماهیچه بدن می باشد که معمولا انتهای آن در قسمت بیرونی پوست میرسد. این بیماری دارای انواع مختلفی چون فیستول واژن، فیستول مقعد، ناف، صورت و… می باشد.

درمان سنتی – گیاهی فیستول

روشهای درمان سنتی یا گیاهی انواع بیماریها سالهاست میان مردم از جایگاه خوبی برخوردار بوده و مردم از آن کمک می گیرند. روش درمان سنتی گیاهی فیستول معمولا برای رفع علائم و کاهش درد به کار گرفته می شود و در مواردی نقش از بین بردن عفونت را دارند که معمولا بی فایده واقع می شوند.
این نکته را حتما به خاطر داشته باشید روشهای گیاهی، طب سنتی درمان فیستول مقعد و روشهای خانگی شیوه ای صد در صد و مورد تایید پزشکان برای درمان فیستول نیست.

درمان فیستول بدون درد با کمترین هزینه

درمان انواع فیستول حاد و خفیف با یک جلسه لیزر با کمترین هزینه

درمان خانگی فیستول

روشهای خانگی نیز برخی راهکارهای مراقبتی و ساده هستند که به منظور رفع علائمی چون درد، التهاب و سوزش مقعد ناشی از فیستول مورد استفاده قرار میگیرند. بیماران می توانند علاوه بر راهکارهای گیاهی، طب سنتی و دارویی درمان فیستول از این نکات استفاده نمایند. البته درمان خانگی آبسه مقعدی در طب سنتی یک شیوه تقریبا منسوخ می باشد، چراکه با پیشرفت علم پزشکان و افراد به این نتیجه رسیده اند که بهترین روش برای از بین بردن عفونت برداشتن آن است.

اصلاح رژیم غذایی

رژیم غذایی یکی از موثر ترین راه کارهایی است که افراد می توانند برای درمان فیستول در خانه از آن کمک بگیرند.
برای مثال حذف غذاهای فست فود که موجب یبوست می شوند، تا حدودی فشار وارده بر ناحیه مقعد را کاهش داده و از بروز بیماری های مقعدی پیشگیری میکند. همچنین مصرف فیبر و سبزیجات برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش بسیار مناسب بوده و می تواند نقش مفیدی داشته باشد.

تصویر درمان خانگی فیستول با رژیم

نوشیدن آب

نوشیدن مایعات و از جمله مهمترین آنها آب، یکی از اصلی ترین نیاز های بدن انسان می باشد. نوشیدن آب علاوه بر هیدراته کردن بدن، موجب رفع یبوست شده و به پیشگیری و کاهش علائم انواع بیماری ها کمک می کند.

رعایت بهداشت

یکی از اصلی ترین نکات و روشهایی که موجب پیشگیری و حتی درمان فیستول می شود، رعایت بهداشتی فردی است. رعایت بهداشت و نکات بهداشتی نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری عفونی خواهد داشت؛ برای مثال شستشوی مرتب مقعد، خشک نگه داشتن ناحیه، عوض کردن لباس زیر به صورت مرتب می تواند از نشر و گسترش باکتری پیشگیری نماید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که هنگام شستشو برخورد خشن، ایجاد خراش یا ساییدگی در ناحیه مقعد ایجاد نکنید.

حمام نشیمنگاهی

حمام سیتز یا نشیمن نیز یکی دیگر از روشهای درمان فیستول در طب سنتی است. استفاده از حمام سیتز علاوه بر ملایم کردن عضلات مقعدی و رکتوم، خاصیت ضد عفونی کردن ناحیه را نیز داشته و از درد می کاهد.
برای استفاده از این حمام ابتدا وان یا تشت را به گونه ای که مقعد در آن قرار گیرد پر از آب ولرم نموده و به دلخواه مقداری نمک در آن بریزید. به مدت 20 دقیقه در ب بنشینید تا عضلات ملایم و ناحیه ضدعفونی شود.

درمان خانگی فیستول مقعدی تا چه حدی موثر است؟

افرادی که از این روشها برای درمان فیستول مقعد استفاده می کنند، معمولا به دنبال پرهیز از مراجعه به جراح فیستول و عدم به کارگیری روشهای شیمیایی هستند. اما باید بدانید بهترین روش درمان فیستول مقعد استفاده از جدید ترین، بی خطرترین و بهترین روش آن؛ یعنی لیزر فیستول می باشد.
روشهای گیاهی یا طب سنتی به منظور کاهش علائم یا درد ناشی از فیستول مقعد موثر بوده و نقش درمانی به همراه ندارند. همچنین گاهی مواقع این اتلاف وقت سبب حاد شدن بیماری و گسترش آن می شود.
بنابراین اگر قصد درمان قطعی این عارضه را دارید حتما به متخصص مراجعه نموده تا یکی از روشهای درمان فیستول را به کارگیرد.

راه های درمان فیستول در طب سنتی

طب سنتی برخلاف تنوع همیشگی که در درمان انواع بیماری ها دارد، برای درمان فیستول مقعد روشهای چندان چشمگیر و موثری ندارد. اما برخی افراد از این روشها برای کاهش درد و علائم موقتی استفاده می کنند. در ادامه برخی از روش های درمان سنتی گیاهی فیستول را مطالعه خواهید کرد.

عسل

عسل با خاصیت داروی و ضد باکتریایی که دارد یکی از بهترین راه های درمان گیاهی فیستول مقعدی می باشد. مصرف خوراکی این ماده خوراکی موجب از بین رفتن باکتریهای درون بدن و استعمال آن بر ناحیه بروز زائده خاصیت ضد عفونی، از بین برندگی الودگی و سم زدایی می گردد.

پونه کوهی

پونه کوهی نیز از دیگر روشهای درمان گیاهی فیستول مقعدی می باشد که با خاصیت هایی که دارد موجب ضد باکتریای، ضد عفونی و ضد ویروسی کردن ناحیه می شوند. پونه کوهی قابلیت از بین بردن عفونت بدن را دارا بوده و به دو صورت جوشانده دم کرده و یا به صورت سبزی قابل استفاده است.

پیاز

پیاز یکی از ضد عفونی کننده های طبیعی می باشد که برای درمان آبسه مقعدی بسیار موثر بوده و میتوان از آن به راحتی برای درمان خانگی آبسه مقعدی استفاده نمود. استفاده از پیاز برای عفونت بسیار راحت و به دو طریق است: خوردن پیاز خام یا پخته یا قرار دادن بر ناحیه. البته که باید در نظر داشت قرار دادن پیاز بر ناحیه مقعد ممکن است از نظر پزشکی عوارضی همچون حاد شدن زائده به همراه داشته باشد. بنابراین مسئولیت استفاده از انواع روشهای خانگی یا گیاهی فیستول برعهده بیمار است.

میخک

گیاه میخک یا پودر آن قابلیت پیشگیری و کنترل بیماری های انگلی و عفونی را داشته و به نوعی قابلیت درمان گیاهی فیستول را انجام می دهد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید این روشها صرفا به منظور بهبود وضعیت بدنی و کاهش عفونت بوده و نمی تواند فیستول به وجود آمده را به طور کامل درمان کند.

درمان سنتی گیاهی فیستول با سیر

سیر یکی از اصلی ترین ماده های ضد عفونی کننده و درمانی است که افراد از زمانهای قدیم از آن برای کاهش عفونت استفاده می کردند. خاصیت ضد التهابی این گیاه موجب شده تا افراد از آن به عنوان یک ضد عفونی کننده یا آنتی بیوتیک طبیعی استفاده کنند.

درمان فیستول مقعد

در صورت عدم بهبودی پس از استفاده از روشهای سنتی و گیاهی فیستول مقعد با کلینیک نشیمنگاه تماس حاصل فرمایید

بهترین روش درمان فیستول مقعد

با توجه به مطالب ذکر شده به این نکته خواهیم پی برد که بهترین روش درمان فیستول، استفاده از یک روش مناسب و البته پزشکی می باشد. لیزر فیستول با قابلیت ضد درد بودن، بدون دوران نقاهت، کم هزینه بودن و بی خطر بودن بهترین نوع و روش درمان فیستول شناخته می شود.
بنابراین بهتر است به جای اتلاف وقت و کاهش علائم تنها از یک روش مناسب برای درمان این عارضه کمک گرفته تا به طور کامل آن را درمان کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان فیستول با لیزر

عکس درمان عفونت مقعدی خانگی
تصویر نشان دهنده نحوه انجام لیزر فیستول می باشد که بدون هیچگونه خونریزی یا ایجاد برش توسط تیغ، مجرای عفونی را از بین می برد.

درمان فیستول مقعدی در طب سنتی بهتر است یا لیزر؟

روشن است که لیزر یک روش پزشکی و علمی می باشد؛ اما درمان سنتی گیاهی یا درمان خانگی فیستول از روشهای غیر تهاجمی و حتی غیر دارویی استفاده کرده، که نمیتوان از قطعی بودن نتیجه آن مطمئن شد. بنابراین بهتر است بیمار به محض مشاهده علائم بیماری از یک روش قطعی و مناسب استفاده کند.

بیشتر بخوانید: درمان فیستول مقعدی با دارو

• من یه مدت سیر میزاشتم رو مقعدم عفونت فیستولو بکشه خداییش دردشم مینداختا ولی اخر سر مجبور شدم عملش کننم

• بله سیر برای درمان فیستول کافی و کارساز نیست

• بعد عمل محل مورد نظر زخم یا بخیه زدن؟
      چند روز استراحت کردین؟

• من لیزر انجام دادم کلا چند روزی هم بیشتر خونه نبودم بعد رفتم سرکار فیستول من کوچیک بود برای همین بخیه اینا نداشتم

• سلام سیر روی مقعد قرار بدیم عفونت رو نمیکشه؟ چون میگن عفونت رو خشک میکنه

• خیر درمان عفونت ناشی از فیستول به روشهای سنتی، چندان موثر نیست چراکه عفونت درون بافت بدن می باشد.

• بله این یک بیماری عفونی می باشد که درمان آن با جراحی و لیزر امکان پذیر است

• بجز جراحی هیچ درمانی ندارد
      من بعد از سه سال امتحان کردن انواع داروها جراحی کردم

• سلام خسته نباشید چه دارویی برای کم کردن عفونت فیستول پیشنهاد میدین؟

• مصرف دارو یا روشهای گیاهی توانایی درمان کامل فیستول مقعد را ندارند. چراکه این بیماری در اثر ایجاد یک بافت عفونی در بدن رخ میدهد.

• با سلام
    بنده 43 سال دارم و مشکل باسن دارم همینطوری که مطالعه کردم فهمیدم فیستول دارم و شروع کردم به استفاده از آلوئه ورا و … اما خوب نشدم پیشنهاد شما برای درمان من چیه؟

• درمان فیستول به روشهای سنتی و گیاهی امکان پذیر نبوده و حتما باید تحت نظر متخصص و یک شیوه پزشکی درمان شود.

• سلام خسته نباشید من همه راه های درمان خانگی رو استفاده کردم اما نتیجه نگرفتم لطفا راهنمایی کنید

• سلام من یه جوش بزرگ کنار مقعدم زده که فک میکنم فیستوله چون عفونتش هیچوقت خوب نمیشه و ادامه داره چیکارش کنم؟

• راسته میگن واجبی زگیل رو از بین میبره؟

• سلام برای درمان فیست ل باید پیش چه متخصصی بریم