2. زگیل
  3. درمان خانگی زگیل تناسلی +داروی گیاهی رفع زگیل

درمان خانگی زگیل تناسلی +داروی گیاهی رفع زگیل

درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل یا زائده های گوشتی که در هر نقطه از بدن از جمله نواحی تناسلی، دست، پا، دهان یا صورت پدید می آیند، احساس ناخوشایند برای بیمار به ارمغان می آورند. بسیاری از افراد برای درمان و رفع زگیل تناسلی خود شروع به اقدامات درمانی خانگی یا حتی مصرف دارو به صورت خود سرانه می کنند؛ اما به طور کلی درمان زگیل تنلسی تنها با از بین بردن کامل زائده ها امکان پذیر است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی از جمله: درمان زگیل تناسلی با وازلین، سرکه سفید، دارو درمانی، جوش شیرین و … آشنا شده و بهترین شیوه را برای درمان زگیل تناسلی یا دیگر نواحی بدن انتخاب کنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی عارضه ای بسیار ناخوشایند می باشد که در اثر تماس مستقیم پوست با پوست آلوده حین رابطه جنسی به وجود می آید. در برخی موارد ابتلا به زگیل تناسلی چندان علائمی نداشته و حتی ممکن است تا مدتها خاموش بماند. روشهای متعددی برای از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارند که لیزر، جراحی، کرایو، یا حتی روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی از انواع آن هستند.
درمان خانگی زگیل تناسلی یا انواع دیگر آن مانند زگیل مقعد، زگیل دست، پا، یا حتی دهان روشی ابتدایی و غیر پزشکی می باشد که تنها موجب کاهش علائم بیمار گشته و موقتا آن را کاهش می دهد.
در ادامه با برخی روشهای درمان خانگی زگیل دست و پا، یا حتی ناحیه تناسلی آشنا خواهید شد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای استفاده از این روشها هنگام مشاهده علائم ابتدایی و بسیار سطحی می باشد، علاوه بر آن عدم اثر بخشی پس از سه روز به این معناست که می بایست حتما به متخصص و دکتر زگیل تناسلی مراجعه کنید.

درمان زگیل تناسلی در کمتر از یک ساعت

درمان انواع زگیل تناسلی با لیزر بدون خونریزی و درد

حمام نشیمن یا حمام سیتز

حمام نشیمن یا همان sitz bath که با نام حمام سیتز هم شناخته می شود، یک روش بسیار ساده و آسان برای کاهش عفونت، التهاب و علائم زگیل تناسلی به شمار می رود. حمام نشیمن بسیار آسان بوده و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمان خانگی زگیل مقعد، ناحیه تناسلی، تنها کافیست یک لگن، تشت یا وان تمیز را پر از آب ولرم نموده به گونه ای که اگر درون آن بنشینید، ناحیه نشیمن و مقعد شما درون آب قرار گیرد.
مقداری نمک، یا سرکه سفید درون آب ریخته و به مدت بیست دقیقه درون آب بنشینید. این کار با کاهش علائمی چون سوزش، خارش، درد و حتی التهاب ناحیه می تواند به بهبود و روند تسریع بیماری کمک زیادی کند.

جوش شیرین

روش استفاده از جوش شیرین برای درمان خانگی زگیل تناسلی نیز بسیار ساده و آسان بوده و به دو صورت است. روش اول به گونه ای است که می توانید آن را در حمام نشیمن خود به جای نمک یا سرکه سفید اضافه کنید. روش دوم درمان خانگی زگیل به این گونه است که مقدار کمی آب به جوش شیرین اضافه نمایید تا خمیر به دست آید. خمیر حاصل را بر ناحیه مالیده و به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید. سپس ناحیه را بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز از مواد ضد باکتریای طبیعی است که می توان آن را یک روش درمان خانگی زگیل دانست. استفاده از سرکه سیب به دو روش به شرح زیر است:

• آغشته نمودن پنبه به سرکه و مالیدن آن بر نواحی ابتلا به زگیل
  • افزودن آن به آب و نشستن در آن

تغییر سبک زندگی

تغییر عادات روزانه و استایل زندگی می تواند نقش بسزایی در درمان سریع زگیل تناسلی در خانه یا حتی سایر بیماری ها داشته باشد.
برای مثال رعایت بهداشت، تعویض به موقع لباس زیر یا پدهای بهداشتی، استفاده ازکاندوم حین برقراری رابطه جنسی، محدود کردن شرکای جنسی و انجام چکاپ سلامتی می تواند از راهکارهای بسیار مناسب و آسان باشد که می توانید در کنترل و بهبود زگیل تناسلی از آن استفاده کنید. علاوه بر آن برخی راهکارهای درمان خانگی زگیل دست و سایر نواحی عبارت اند از:

• افزایش سیستم ایمنی بدن با حفظ رژیم و تغذیه سالم
  • ترک دخانیات که از عوامل موثر ابتلا به ویروس اچ پی وی هستند
  • ترک مشروبات الکلی
  • عدم استفاده از شوینده های بو دار و مستعد تحریک و حساسیت
  • رعایت بهداشت فردی
  • استفاده از کاندوم و وسایل مراقبتی مناسب
  • عدم استفاده از لباس زیر های تنگ و چسبان با جنس نامرغوب
  • کسب سلامت جنسی با انجام تست پاپ اسمیر یا سایر روشهای تشخیص

دارو درمانی

دارو درمانی یا استفاده از پماد و محلول نیز از دیگر شیوه های درمان زگیل تناسلی می باشد که می توانید از آن در منزل استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید مصرف خودسرانه داروی گیاهی زگیل یا حتی شیمیایی آن هم در ناحیه تناسلی می تواند موجب بروز علائم حاد تر شده و خطر پخش شدن زگیل را به همراه داشته باشد. بنابراین قبل از مصرف هرگونه دارو برای زگیل دست، پا، صورت و یا حتی دهان حتما به متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: پماد برای درمان زگیل تناسلی

استعمال عسل

عسل از ماده های طبیعی و گیاهی به شمار می رود که با خاصیت ضد باکتریایی که به همراه دارد، می تواند در کاهش علائم ناشی از زگیل تناسلی بسیار موثر باشد. برای اینکه این روش خانگی درمان زگیل را به کار بگیرید، کافی است مقداری عسل طبیعی تهیه نموده و آن را بر ناحیه استعمال نمایید. یک پارچه تمیز بر روی آن قرار داده و چند ساعت صبر کنید، سپس ناحیه را با آب شستشو دهید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا به دلیل خواص زیادی از جمله التیام بخشی که دارد، موجب کاهش التهابات پوستی ناشی از زگیل تناسلی بوده و می تواند تا حدود زیادی خارش و سوزش ناحیه را کنترل و در درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان موثر باشد. همچنین علاوه بر آن آلوئه ورا به عنوان یک آنتی باکتری و ضد ویروس عمل کرده و از پیشروزی زائده جلوگیری نماید. البته که این گیاه تنها سبب کاهندگی علائم شده و نقش درمانی صد در صد ندارد.

داروی گیاهی زگیل

سیر یک ماده خوراکی بسیار گرانبها می باشد که با خاصیت ضد عفونت و باکتریایی که دارد، سبب افزایش ایمنی بدن نیز می گردد.
مصرف خوراکی و استعمال آن بر ناحیه هردو روشی هستند که برای رفع التهابات و علائم زگیل کارآمد خواهد بود. این یک روش درمان گیاهی زگیل تناسلی می باشد که امروزه افراد از آن استفاده می نمایند.

تصویر درمان خانگی زگیل تناسلی

آیا درمان زگیل تناسلی با وازلین امکان دارد؟

به طور کلی درمان زگیل تناسلی با وازلین امکان پذیر نیست. چرا؟ از آنجایی که زگیل تناسلی یک عارضه ناشی از ابتلا به ویروس بوده و وازلین یک التیام بخش سطحی پوست می باشد. در نتیجه درمان زگیل با وازلین نمی تواند موثر باشد و تنها می توان از آن برای اطراف زائده آنهم جهت کاهش علائمی چون سوزش استفاده نمود. همچنین در برخی موارد استعمال وازلین بر سطح پوست موجب پخش شدن زگیل شده و آن را به نوعی نیز گسترش می دهد.

اثر گذاری روشهای درمان خانگی زگیل

به طور کلی درمان زگیل تناسلی به روش خانگی، یک روش غیر اصولی و غیر پزشکی می باشد؛ این روشها صرفا برای کاهش علائم کارآمد بوده و ریشه پزشکی و درمان قطعی نخواهند داشت بنابراین بیماران عزیز بدانند روش درمان خانگی زگیل تناسلی را یک روش کامل یا صد در صد قطعی تلقی نکنند.

درمان صد در صد و قطعی زگیل تناسلی با لیزر

درمان انواع زگیل تناسلی با لیزر به طور قعی و بدون بازگشت

بهترین روش درمان زگیل تناسلی

به طور کلی بهترین روش درمان زگیل تناسلی استفاده از روشهای پزشکی یا علمی از جمله لیزر می باشد. لیزر با خاصیت و قابلیتی که دارد، می تواند هرگونه زائده ناشی از زگیل تناسلی را تنها در یک جلسه از بین برده و از عود مجدد آن جلوگیری کند. از آنجایی که روشهای متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد، می توان گفت لیزر بهترین آنها می باشد چرا که در کمترین زمان و هزینه، هرگونه زائده را در هر نقطه از بدن درمان کند. علاوه بر ان از بروز و بازگشت مجدد زگیل ها پیشگیری نموده و مانع پیشرفت بیماری می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر زگیل تناسلی

• بله تجویز روش درمان خانگی برای زگیل تناسلی میتواند عوارض جدی به همراه داشته باشد

• سلام خسته نباشید برای زگیل تناسلی سیر بمالیم عفونتو میکشه به خودش؟

• سلام خسته نباشید خیر سیر قابلیت درمان زگیل تناسلی را نداشته و نیمتواند آن را به طورکامل درمان کند؛ در مواردی نیز موجب حاد شدن بیماری می گردد

• سلام من سه تا زائده کوچیک دارم بین مقعد و الت که متوجه شدم زگیل هستن چکار کنم بیشتر نشن؟

• سلام دوست عزیز بهترین راه برای درمان زگیل تناسلی استفذاده از روشهای پزشکی همچون لیزر می باشد؛ درمان زگیل تناسلی به صورت خانگی و به طور صد در صد امکان پذیر نیست