درمان کیست موی با روش های خانگی

ژانویه 3, 2021
درمان کیست موی با روش های خانگی

کیست مویی یکی از بیماری های نشیمنگاه شایع در مردان و جوانان می‌باشد. اگر دچار کیست مویی شده اید اما عفونت شدیدی ندارید می توانید با درمان خانگی کیست مویی یا دارویی که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم، آن را کنترل کنید.

اگر کیست مویی همراه با عفونت است و یا هر روز مقدار عفونت آن بیشتر می شود دیگر روش های خانگی و دارویی جوابگو نیستند و باید حتما اقدام به جراحی با لیزر کیست مویی کنید.

چه داروهایی برای کاهش درد و التهاب موثرند ؟

• استامینوفن
  • ایبوپروفن
  • پماد آنتی بیوتیک

در نظر داشته باشید قبل از استفاده از این داروها، در صورت داشتن بیماری هایی همچون کبد، کلیه، زخم معده، خونریزی گوارشی و… حتما با پزشک خود مشورت کنید.

• تزریق فنل

این دارو، یک داروی شیمیایی است که برای درمان عفونت کیست مویی مورد استفاده قرار میگیرد؛ البته این  دارو به دلیل افزایش التهاب دیگر به کار برده نمیشود.

روش‌های درمان خانگی کیست مویی

همانطور که گفته شد درمان خانگی و دارویی بیماری کیست مویی به هیچ وجه جنبه درمان قطعی ندارد و فقط برای مراقبت و یا جلوگیری از شدیدتر شدن آن را میگیرد.

برای درمان قطعی کیست مویی با ما تماس بگیرید.

مشاوره در واتس اپ

کمپرس گرم

کمپرس گرم را اگر چندین بار در روز استفاده کنید، می تواند در کاهش التهاب و درد کمک کننده باشد. برای استفاده باید در صورت داشتن کیسه آب گرم  آن را با آب داغ گرم کنید و یا حوله را به آب داغ آغشته کرده و خوب بفشارید سپس آن را در ناحیه مورد نظر به مدت چند دقیقه قرار دهید تا درد و التهاب کاهش پیدا کند.

کمپرس گرم درمان کیست مویی

در صورت سرد شدن حوله و یا کیسه آب گرم دوباره آن را گرم کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک میباشد و خاصیت ضد التهابی دارد به همین دلیل به کاهش تورم ناحیه کیست مویی کمک میکند.
برای استفاده مقداری پنبه را به روغن آغشته کرده و روی ناحیه بمالید و بگذارید تا ۲۹ دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را روزی سه بار انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص نرم کنندگی و ضد التهاب میتواند درد ناحیه را کاهش دهد. جهت استفاده ابتدا روغن نارگیل ارگانیک را تهیه کنید سپس نصف قاشق از آن را در ناحیه مورد نظر روزی ۲ بار بمالید.

درخت چای

روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد میکروب و ضد التهاب می تواند در کاهش التهاب و عفونت کیست مویی بسیار کمک کننده باشد. جهت استفاده به اندازه ۱/۱۰ آن را با آب مخلوط کنید و محلول را روی ناحیه بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی محل باقی بماند. بعد از آن محل را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. سعی کنید روزی سه بار از این محلول استفاده کنید.

درمان کیت مویی با روغن درخت چای

نمک

نمک اپسوم نمکی است که با داشتن منیزیم، به خارج شدن چرک از کیست مویی و کاهش درد آن کمک میکند. برای استفاده، به اندازه یک فنجان نمک اپسوم به وان حمام اضافه کرده و به مدت ۱۵ ال ۲۰ دقیقه در آن خود را شناور کنید.

بهترین روش درمان کیست مویی

اگر به دنبال درمان قطعی و سریع کیست مویی هستید، جراحی لیزر کیست مویی را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا نسبت به جراحی سنتی به مراقبتهای خاصی احتیاج ندارد و بعد از آن نیز احتمال عود کیست، صفر است.

همین حالا با ما تماس بگیرید

سوالات متداول: