2. کیست مویی
  3. عکس کیست مویی کمر و انواع تصاویر سینوس پیلونیدال

عکس کیست مویی کمر و انواع تصاویر سینوس پیلونیدال

تصویر کیست مویی

مشاهده عکس انواع کیست مویی میتواند در شناخت نوع دقیق بیماری موثر بوده و سبب شناسایی آن توسط بیماران شود. از آنجایی که کیست مویی یک بیماری عفونی میباشد که علائم دردناک برای بیمار به وجود می آورد، تشخیص آن ممکن است با فیستول یا آبسه اشتباه گرفته شود. در این مطلب می توانید عکس کیست مویی کمر یا باسن را مشاهده نموده و با شیوه های درمان آشنا شوید. همچنین برخی از تصاویر مربوط به جراحی و درمان کیست مویی را نیز قرار دادیم تا بهترین شیوه درمانی را معرفی نماییم.

عکس کیست مویی در مراحل اولیه
نمونه ای از عکس کیست مویی در مراحل اولیه و بروز

کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک بیماری دردناک ناحیه نشیمنگاهی می باشد که در ناحیه بالاتر از باسن و بین دو کفل پدید می آید. کیست مویی دارای عوارضی چون درد، ترشح چرک، عفونت و حتی بوی بد است که بیماران مبتلا به آن علائم آن را مشاهده خواهند کرد. کیست مویی در اثر تا خورد مو درون پوست به وجود آمده و موجب عفونت و ایجاد توده در ناحیه بالای مقعد و انتهای کمر می شود.

مطالعه بیشتر: کیست مویی چیست

عکس کیست مویی کمر

مشاهده عکس کیست مویی می تواند تا حدودی به بیماران در شناسایی بیماری کمک کند. چرا که برخی از بیماران علائمی چون برآمدگی هایی مانند جوش بر روی کمر خود مشاهده می کنند اما نمی دانند این مشکل ناشی از چه بیماری است. بنابراین اگر دارای درد، ترشح عفونت و چرک از توده و برآمدگی پایین کمر(بالاتر از باسن) خود هستید، می توانید با تطابق دادن بیماری خود و عکس کیست مویی کمر به نوع بیماری خود پی ببرید.

عکس کیست مویی در مراحل اولیه
عکس کیست مویی در مراحل اولیه مشاهده می کنید که توده به خارج از پوست سر باز کرده است

نمونه تصویر کیست مویی که مشاهده می کنید بیماری به واسطه موهای زائدی که در این ناحیه وجود دارد پدید آمده و به یک توده عفونی دردناک و بد بو تبدیل شده است. به کار گیری شیوه های درمان خانگی کیست مویی در این نوع بیماری بی تاثیر بوده و هیچ علائم بهبودی برای فرد به همراه نمی آورد.

درمان کیست مویی بدون جای زخم و اسکار

تخلیه کیست مویی با لیزر در یک جلسه بدون درد و خونریزی

عکس کیست مویی حاد

در دیگر عکس کیست مویی که برای شما قرار داده ایم، می توانید نوع پیشرفته تر بیماری را مشاهده نمایید. کیست مویی به واسطه درد و علائمی که در این مرحله از پیشرفت خود به همراه دارد، نیازمند درمان اساسی بوده و بی توجهی به آن عوارضی چون پخش شدن عفونت یا عوارضی چون آسیب به نخاع می شود.

تصویر درمان کیست مویی با لیزر

درمان کیست مویی به واسطه روش لیزر کیست مویی و جراحی کیست مویی به روش باز و بسته صورت میگیرد اما باید به این نکته توجه داشت که جراحی دارای عوارض بسیار زیادی بوده که به همین دلیل پزشکان لیزر کیست مویی را جایگزین این روش کرده اند.
لیزر کیست مویی دارای مزایای بیشماری چون عدم درد و خونریزی، دوره نقاهت کوتاه، هزینه کمتر و درمان کامل این بیماری بوده و بسیار پیشرفته می باشد. علاوه بر آن در این روش خبری از باقی ماندن جای زخم و بخیه نخواهد بود.

عکس عفونت کیست مویی بعد از عمل

تصویر جراحی؛ قبل و بعد از عمل

جراحی کیست مویی به روش باز یا بسته نیز از روشهای درمانی این بیماری است. در عکس کیست مویی درمان شده توسط جراحی می توانید به بررسی دقیق نوع برش و زخم ناشی از عمل جراحی کیست مویی را مشاهده نموده و شیوه درمانی مناسب را انتخاب نمایید.
در این روش پزشک به مقدار میزان توده زیر پوست، آن را برش داده و کیست مویی را خارج می کند. در برخی موارد پزشک زخم را بخیه می زند و در برخی موارد به همانگونه رها کرده و آن را پانسمان می کند. پس از انجام این روش ممکن است پزشک متخصص برخی دارو برای کیست مویی تجویز نماید تا علائم را به طور کامل از بین برده و از عود عارضه پیشگیری کند.

عکس مو برگشتی بعد و قبل از عمل
عکس عفونت کیست مویی بعد از عمل و قبل از عمل را مشاهده می کنید که توسط جراحی به روش بسته تحت درمان قرار گرفته است.

عکس عمل با روش جراحی باز

جراحی باز یکی از دو روش درمان کیست مویی به واسطه جراحی بوده که بسیار دردناک و با عوارض می باشد. در این روش پزشک جراحت ناشی از خارج نمودن توده را باز گذاشته و درون آن را با پانسمان پر می کند. جراحی باز از دوران نقاهت طولانی برخوردار بوده و عوارض زیادی به همراه دارد.

عکس جراحی کیست مویی باز

تصویری که مشاهده میکنید، عکس کیست مویی درمان شده توسط روش جراحی باز می باشد که پزشک آن را بخیه نزده و رها می کند. زخم ایجاد شده با گذر زمان و به ندرت بهبود خواهد یافت.

عکس عمل جراحی بسته

جراحی بسته کیست مویی به واسطه تیغ جراحی بوده و پزشک توده را خارج می نماید. با این تفاوت که پزشک کیست مویی آن را بخیه می زند و زخم را می بندد. این روش از دوره نقاهت کمتری برخوردار است اما امکان بازگشت بیماری در این روش بالاتر از شیوه دیگر جراحی یا لیزر است.

لیزر کیست مویی بدون درد و خونریزی

عمل کیست مویی با لیزر در یک جلسه با کمترین هزینه و بهترین نتیجه

تصویر جراحی کیست مویی بسته

• سلام عفونت من مثل عکس اول کیست مویی هست میشه راهنماییم کنید چی باید استفاده کنم خوب شه؟

• سلام دوست عزیز کیست مویی شما تقریبا به مررحله حاد رسیده و باید عمل جراحی بشه

• سلام وقتتون بخیر

• سلام ووقت شما به خیر شما کیست مویی که قبلا یکبار جرای شده ولی دوباره برگشته رو هم عمل میکنید؟

• من شک دارم که کیست مویی دارم یا نه چون فقط یه تورم و براومدگی حس میکنم

• سلام دوست عزیز اگر علائم شما مشابه عکس است، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

• سلام وقت بخیر
      دخترم کیست مویی داشت عمل کرده میخاستم بدونم چقدر طول میکشه ک زخمش خوب بشه

• سلام من یه براومدگی کوچیک دارم بالای مقعد که زیاد درد نداره مگه اینکه بخام مثل جوش بترکونمش بعد درد میگیره و سرش سفید میشه یعنی کیست موییه؟ شبیه عکسایی که بالا هستم نیست

• آبسه یا کیست مویی از مواردی هستند که علائم مشابه شمارا دارند. برای تشخیص دقیق به صورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید