2. کیست مویی
  3. درمان خانگی کیست مویی + روش گیاهی و تخلیه کیست مویی در خانه

درمان خانگی کیست مویی + روش گیاهی و تخلیه کیست مویی در خانه

تصویر درمان خانگی کیست مویی

کیست مویی یک بیماری عفونی میباشد که با برگشت مو به درون پوست به وجود می آید. از بین بردن کیست مویی تنها به واسطه برداشتن و یا تخلیه آن امکان پذیر است که با استفاده از روشهای جدی و پزشکی قابل درمان است. اما اگر قصد به کارگیری درمان خانگی کیست مویی را دارید، با ما در این مطلب از کلینیک نشیمنگاه همراه باشید تا برخی از راههای درمان خانگی کیست مویی را به شما معرفی نموده و شما را با بهترین شیوه درمان کیست مویی آشنا نماییم.

مطمئن شوید که قبل از استفاده از هر کدام از روشهای درمان خانگی، دکتر کیست مویی ابتدا آن را تایید کرده باشد و زیر نظر یک متخصص رفتار کنید.

مطالعه بیشتر: درمان کیست مویی بدون جراحی

سینوس مویی چیست؟

کیست مویی بیماری شایع در بین همه افراد و بخصوص آقایان بوده که با بروز علائمی چون درد، خونریزی، برآمدگی و توده در قیمت بالای باسن و بین دو کفل همراه است. کیست مویی به واسطه برگشت مو به درون پوست به وجود آمده و سبب به وجود آمدن عفونت آن می شود. این بیماری به روشهای مختلفی از جمله روشهای درمان خانگی کیست مویی، لیزر یا جراحی قابل درمان است.

بهترین روش درمان کیست مویی چیست؟

درمان کیست مویی به طور کلی به واسطه برداشتن توده امکان پذیر است. لیزر کیست مویی، جراحی سنتی به روش باز یا بسته و فلپ از روشهای درمان این بیماری هستند که پزشکان در آن توده را از بین می برند. بهترین روش درمان کیست مویی لیزر بوده که بدون بروز عوارض و درد آن را به طور کامل درمان می کند.
این روش دارای مزیت هایی چون هزینه بسیار کم نسبت به دیگر روشها، کمترین درد، دوره نقاهت بسیار کوتاه، درمان کامل می باشد.

درمان کیست مویی بدون درد و خونریزی

انجام لیزر کیست مویی در یک جلسه؛ با کمترین هزینه و عوارض (بدون درد و خونریزی)

مطالعه بیشتر: لیزر کیست مویی چگونه انجام میشود؟

درمان خانگی کیست مویی

در برخی موارد استفاده از روشهای درمان خانگی کیست مویی سبب پیشرفت بیماری شده یا حتی سبب حاد شدن آن می شود. زیرا بیمار وقت خود را برای نتیجه گیری از این روش هدر می دهد و از طرفی در این زمان بیماری پیشرفت می کند.
درمان خانگی کیست مویی تنها سبب کاهش علائمی چون از بین بردن قرمزی پوست، یا درد ناشی از آن می شود که آن هم به طور موقت است.
بنابراین اگر 2 هفته به صورت مداوم از روشهای درمان خانگی کیست مویی استفاده کردید و علائم بهبودی را مشاهده نکردید سریعا به یک پزشک متخصص کیست مویی مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: عوارض درمان نکردن کیست مویی

کمپرس گرم

قرار دادن کمپرس گرم بر روی ناحیه درگیر بیماری می تواند به بهبود علائمی چون درد و کاهش التهاب موثر است. البته این روش را نمی توان درمان خانگی کیست مویی دانست چرا که تنها سبب کاهش درد آن می شود و توده ناشی از کیست مویی تخلیه نمی شود.

عکس درمان خانگی کیست مویی با کمپرس گرم

مطالعه بیشتر: عکس کیست مویی

روغن کرچک برای درمان کیست مویی در خانه

قرار دادن توپ پنبه ای آغشته به روغن کرچک می تواند در کاهش التهابات کیست مویی موثر بوده و تا حدودی درد آن را کاهش دهد. چرا که روغن کرچک حاوی ماده ای اسیدی است که در تسریع روند بهبودی موثر است.

نمک

استفاده از نمک به عنوان درمان خانگی کیست مویی به منظور از بین بردن التهابات زیر پوست موثر بوده و آن را د عفونی کند.
البته برای استفاده از این روش درمان خانگی کیست مویی باید وان یا تشت آب را پر آب کرده و آن را با نمک ترکیب نمایید. سپس به مدت 20 دقیقه درون آن قرار بگیرید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک ضد میکروب و ضد التهاب است که برای جلوگیری از پیشرفت بیماری می تواند نقش آفرین باشد. برای استفاده از این روش درمان خانگی کیست مویی، آن را با آب مخلوط نموده و به محل مورد نظر بمالید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد التهاب، ضد قارچ و ضد باکتری است که می تواند شدت پیشرفت عفونت را تا حدی کاهش دهد. البته یادآور می شویم که این روشهای درمان خانگی کیست مویی تنها سبب مانع از پیشرفت بیماری یا بهبود علائم ظاهری آن شده و کیست مویی را درمان نمی کند. زیرا کیست مویی تنها با تخلیه و خارج شدن آن درمان صورت میگیرد. تخلیه کیست مویی باید به روش پزشکی و به طور کامل توسط پزشک انجام شود تا بیماری به طور کامل بهبود یابد.

درمان کیست مویی در خانه با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه موثر بوده که درون آن نوعی ماده ی ژل مانند قرار دارد. این ژل دارای خاصیت ضد التهابی بوده که می تواند علائم ناشی از این بیماری را کاهش دهد.
برای بهره گیری از این روش درمان خانگی کیست مویی می توانید ژل درون گیاه آلوئه ورا مستقیما به روی پوست مالش دهید.

مرهم سیاه

مرهم سیاه یک دارو یا پماد سیاه رنگ می باشد که با خاصیت ضد التهابی که به همراه دارد، می تواند یک عامل کاهنده عفونت و التهاب به شما برود. بهتر است روزی دوبار ناحیه را به پماد آغشته نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید انتخاب مرهم سیاه برای درمان خانگی کیست مویی می تواند سبب ملایم شدن پوس نیز شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص نرم کنندگی و ضد التهاب میتواند درد ناحیه را کاهش داده یا قرمزی ناحیه را از بین برد. جهت استفاده ابتدا روغن نارگیل ارگانیک را تهیه نموده، سپس نصف قاشق از آن را در ناحیه مورد نظر روزی 2 بار بمالید.

تصویر روغن نارگیل

درمان خانگی کیست مویی با دارو

• استامینوفن
  • ایبوپروفن
  • ژلوفن
  • پماد آنتی بیوتیک

از دسته داروهای مسکن هستند که برای کاهش درد ناشی از کیست مویی استفاده می شوند. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید مصرف این دارو ها درد را به طور موقت کاهش می دهد و جنبه درمان را به همراه ندارد. همچنین مصرف بی رویه از این دارو ها سبب آسیب رسانی به اعضای داخلی بدن از جمله کلیه و معده خواهند شد.
بنابراین اگر قصد درمان کیست مویی را دارید بهتر است در بهترین روزهای مشاهده علائم به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا با استفاده از لیزر کیست مویی کیست را برای شما خارج نماید.

بیشتر بخوانید: درمان کیست مویی با دارو

آیا درمان خانگی کیست مویی موثر است؟

همانطور که گفته شد درمان کیست مویی تنها به واسطه برداشتن توده و و از بین بردن آن امکان پذیر است. و این کار با روشهای پزشکی و مورد تایید آنها امکان پذیر است. بنابراین درمان خانگی کیست مویی سبب درمان آن نمی شود. و تنها موجب کاهش علائم آن هم در مراحل اولیه امکان پذیر است. همچنین برخی افراد با تصور درمان کیست مویی با واجبی اقدام به تحریک ناحیه نموده که اینکار به هیچ عنوان قابلیت درمانی ندارد.
باید این نکته را توجه داشته باشید که مسئولیت بهره گیری از روش درمان خانگی به عهده بیمار می باشد چرا که این روشها مورد تایید پزشکان نیستند.

تخلیه فوری کیست مویی بدون درد

درمان قطعی کیست مویی با کمترین دره نقاهت و هزینه در یک ساعت

مقایسه روش درمان خانگی و لیزر کیست مویی

به طور کلی این دو روش قابل مقایسه نیستند؛ نمایان است که درمان به روشهای پزشکی بسیار بهتر عمل خواهند کرد. درمان با لیزر کیست مویی یک روش پیشرفته، پزشکی، نوین و مورد تایید بوده که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده افراد قرار میگیرد. علاوه بر آن این یک روش درمانی مناسب بوده که درمان در آن کمتر از یک ساعت به طور کامل انجام می گیرد.
اما روش درمان خانگی کیست مویی یک روش غیر پزشکی بوده که برای کاهش علائم ناشی از کیست مویی مورد استفاده افراد است. البته این روشها درمان به شمار نرفته و تنها سبب کاهش علائمی چون قرمزی یا التهاب می گردند. همچنین این شیوه بسیار اتلاف وقت بوده که در برخی مواقع سبب پیشرفت و حاد شدن بیماری می شود.