بهترین دکتر متخصص یا پزشک برای درمان بواسیر(هموروئید)

شهریور ۲۰, ۱۳۹۸
بهترین دکتر متخصص یا پزشک برای درمان بواسیر(هموروئید)

بواسیر یا هموروئید در بین افراد ۴۵ تا ۷۵ سال بسیار رایج است و اغلب علائم بواسیر مانند خارش خفیف یا درد خفیف معمولاً با روشهای درمان خانگی و با داروهای بدون نسخه قابل درمان هستند.

اما مواقعی که بیماری مزمن شده و روشهای خانگی جوابگو نیست می بایست به پزشک متخصص مراجعه کنید و با تشخیص دکتر بهترین روش درمان که ممکن است دارو، جراحی یا لیزر برای شما تجویز گردد. مهم این است که بدانید کی باید به پزشک مراجعه کنید.

اکثر دکتر و پزشک های متخصص میگویند: “هر زمان که خونریزی داشته باشید ، توده ای در مقعد احساس می کنید یا درد رکتال دارید ، باید به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دلیل جدی تری مانند سرطان روده برای علائم خود ندارید.”

حتی یک وضعیت کم خطر می تواند تماس با پزشک شما را ضروری کند. به عنوان مثال اگر سعی کرده اید که بواسیر را درمان کنید و درمان نشده باشد و هنوز علائم بواسیر وجود داشته باشد، بهترین کار مراجعه به پزشک است.

اگر قبلاً به بواسیر مبتلا شده اید و علائم شما با روش های درمان خانگی بواسیر مانند مصرف مکمل های فیبر، افزایش مصرف آب، تسکین دهنده درد بدون نسخه یا حمام گرم بهبود نمی یابد.

انواع مختلف بواسیر یا هموروئید

دو نوع بواسیر یا هموروئید وجود دارد: خارجی و داخلی. بواسیر خارجی بیرون  از ناحیه کانال مقعد بوجود می آید ، در حالی که بواسیر داخلی  درون روده، بلافاصله بالای کانال مقعد بوجود می آید. هر دو نوع می توانند مشکلاتی ایجاد کنند و همه اینها به اندازه و درجه بواسیر بستگی دارد.

بواسیر داخلی درمان نشده می تواند خونریزی ایجاد کند. بواسیر خارجی می تواند باعث ترومبوزه (لخته شدن خون) شود ، که این امر باعث درد شدید ناشی از بواسیر می شود.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگرچه تمامی علائم بواسیر می تواند دلیل کافی برای تماس با پزشک باشد، اما از این چک لیست استفاده کنید تا بدانید چه موقع مراجعه ضروری است:

• اگر هر نوع خونریزی روده دارید
  • اگر بواسیر شما درد یا ناراحتی دارد
  • اگر علیرغم امتحان کردن روش های خانگی همچنان درمان نشده اید.
  • اگر درد یا خونریزی هنگام مدفوع دارید. (رنگ تیره) علامت خونریزی است

بهترین دکتر و پزشک متخصص بواسیر چه تخصصی دارد؟

بهترین پزشکان درمان بواسیر یا هموروئید دارای تجربه در این زمینه بوده و می بایست متخصص جراحی عمومی یا گوارش باشند. و حتما تخصص و تجربه کافی در زمینه درمان بواسیر با لیزر را داشته باشند.

.