1. خانه
  2. شقاق
  3. عکس شقاق مقعدی؛ تصویر انواع شقاق حاد و مزمن

عکس شقاق مقعدی؛ تصویر انواع شقاق حاد و مزمن

تصویر شقاق

شقاق، یا فیشر از انواع بیماری های مقعدی است که یکی از دلایل آن، یبوست های طولانی میباشد. اگر قصد مشاهده این بیماری را دارید، یا می خواهید بدانید شقاق چیست با عکس های این بیماری، انواع شقاق مزمن و حاد می توانید با آن آشنا شوید.

شقاق چیست با عکس

شقاق چیست با عکس شقاق مقعدی می توانید به طور کامل با آن آشنا شوید. اما به طور کلی بیماری شقاق از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که در ناحیه مقعد و در همه سنین پدید می آید. شقاق به زخم، پارگی یا ترک خوردگی دیواره مقعد گفته شده که در اثر وارد شدن آسیب به دیواره انتهایی راست روده یا مقعد پدید می آید و درد شدیدی به همراه دارد.
بسیاری از افراد شقاق را با بواسیر اشتباه میگیرند اما برای آنکه بدانید شقاق چیست با عکس آن را به شما نشان خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: تفاوت شقاق و بواسیر

تصویر شقاق

تصویر شقاق که مشاهده می کنید زخمی بسیار حاد بوده که علائم دردناکی برای بیمار ایجاد می کند. این بیمار نیازمند به کار گیری شیوه مناسب درمانی از جمله لیزر می باشد.

عکس شقاق مقعدی

در نمونه تصاویر شقاق بالا به طور کامل می توانید اینکه شقاق چیست با عکس را درک و نوع بیماری را بشناسید. با مشاهده تصاویر می توانید به نوع بیماری خود نیز پی ببرید.

عکس شقاق حاد

در صورتی که لایه داخلی عضله مقعد آسیب دیده باشد، شقاق مقعدی حاد رخ میدهد و این بیماری دارای علائم واضح مانند درد، سوزش خارش و حتی در موارد شدید خونریزی و عفونت میباشد. بنابراین با مشاهده تصاویر می توانید به سوال شقاق چیست با عکس پاسخ داد.
شقاق حاد پارگی یا ترک مقعد بوده که پس از چند روز یا چند هفته با مراجعه به پزشک متخصص شقاق و استفاده از دارو و دیگر راهکارهای پزشکی درمان می شود. لازم به ذکر است مصرف پماد برای درمان شقاق تنها در زمان اولیه این بیماری تاثیر گذار بوده و سبب کاهش علائم ناشی از آن می شود.

رزرو وقت و درمان شقاق مقعد

در صورت مشاهده هرگونه علائم ناشی از شقاق مقعد و احساس تشابه میان علائم و عکس شقاق مقعد که مشاهده کرده اید با کلینیک نشیمنگاه تماس حاصل فرمایید.

تصویر شقاق حاد

همانطور که مشاهده میکنید شقاق چیست با عکس شقاق مقعدی نمایان است که در نوع شقاق حاد ترک ها یا زخم ها به شکل خطی جزئی و شبیه به اشک پدید می آیند.

تصویر شقاق مزمن

در صورتی که شقاق مزمن باشد، علاوه بر زخم و پارگی همراه با درد و تورم و حتی به همراه بافت اضافی است که درمان آن سخت تر و طولانی تر است. از آنجایی که این بیماری طی گذشت چند هفته درمان نمی شود، نیازمند درمان اساسی چون لیزر می باشد. حال شما با مشاهده عکس شقاق مقعدی مزمن به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

عکس شقاق مزمن

همانطور که گفته شد این نوع از شقاق بسیار مزمن بوده و نیازمند به کارگیری روشهای درمانی قطعی چون لیزر شقاق می باشد چرا که درمان این نوع از این بیماری با دارو پماد شقاق امکان پذیر نخواهد بود. همچنین با مشاهده تصویر شقاق مقعدی مزمن به نوع دقیق، شکل و ظاهر آن آشنا می شوید.

مطالعه بیشتر: درمان شقاق مقعدی با لیزر

عکس شقاق مقعدی در کودکان

شقاق مقعدی همانطور که گفته شد در همه افراد حتی کودکان به وجود می آید. این چاک خوردگی می تواند ناشی از یبوست، عرق سوز شدن، عدم رعایت بهداشت یا حتی وارد شدن ضربه یا آسیب در ناحیه نشیمنگاهی کودک شود. بنابراین می توانید با مشاهده انواع عکس شقاق مقعدی کودکان با آن آشنا شوید تا فیشر را با دیگر بیماری های ناحیه نشیمنگاهی اشتباه نگیرید..

عکس شقاق مقعدی در کودکان

عکس شقاق مقعدی در کودکان می تواند به ما نشان دهد که خطر ابتلا به این بیماری در همه افراد حتی کودکان مشاهده می شود. بنابراین با رعایت برخی نکات پیشگیری و اصلاح عادات روزانه از این ابتلا به این بیماری جلوگیری نماییم.

26 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • لادن قربانی
    دسامبر 28, 2022 11:40 ق.ظ

    خیلی ممنون از مطالب خوبتون و عکس شقاق که گذاشتید تو سایت چون دقیقا شبیه به بیماری پسره من هستش و من تونستم بفهمم بیماریش چیه

    پاسخ
  • سلام دکتر من خیلی خجالت میکشم برم دکتربرای معاینه عکس شقاق رو دیدم فهمیدم منم تمام این مدت که اذیت میشدم شقاق داشتم باید چطوری درمانش کنم؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز لیزر یکی از بهترین راه های درمان شقاق می باشد که تنها در یک جلسه انواع حاد و خفیف این بیماری را درمان می کند.

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید من‌ در منقعدم احساس سوزش میکنم اما وقتی نگاه میکنم چیزی نیست علتش چیه

      • سلام ممکن است به شقاق یا بواسیر داخلی مبتلا شده باشید که فعلا علائم ظاهری از خود نشان نداده

    • سلام من بر اثر رابطه جنسی مقعدم خراش پیدا کرد یه لکه خون اومد بدش رفعه شده سوزش ندارم فقدر یکم درد میگره نیاز به عمل جراحی هست یا خودش ترمیم میشه

      پاسخ
      • سلام دوست عزیز در صورت مشاهده هرگونه علائم به متخصص مراجعه کنید؛ اگر زخم و خزاش جدی و عمیق باشد؛ امکان ترمیم خود به خود آن وجود ندارد.

  • سلام خسته نباشید من میتونم عکس بفرستم از شقاق انلاین ویزیتم کنید من حضوری واقعا خجالت میکشم

    پاسخ
  • من دو ساله شقاق دارم مثل اون عکس سومه باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دوست عزیز بهترین راه درمان شقاق استفاده از لیزر و مراجعه به متخصص می باشد

      پاسخ
  • سلام وقت شما بخیر بیماری من مااند عکس شقاق شماره 2 میمونه البته کمی بزرگتر باید چطوری درمانش کنم؟

    پاسخ
    • شقاق مقعد تنها با لیزر قابل درمان بوده که می توانید با مراجعه به کلینیک نشیمنگاه آن را درمان نمایید

      پاسخ
  • وقت بخیر میخواستم بدونم شرایط برای درمان عکس شقاق چهارمی البته چیه؟

    پاسخ
    • درمان شقاق نیاز به شریطه خاص ندارد تنها قبل از مراجعه با کلینیک جهت دریافت وقت تماس بگیرید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من چندین وقته که شقاق دارم اما نمیدونم چیکارش کنم که خوب شه زخمش هم خیلی بزرگ نیست ولی دست میزنم حس میکنم که عمیق

    پاسخ
  • سلام گلاب به روتون من یه مدت یبوست بوددم دائم چونکه دارو مصرف میکردم بعد برای همون شقاق گرفتم یه بار خودم با آینه نگاه کردم زخم شده بود کامل دور تا دورش مثل عکسای بالا

    پاسخ
    • موقتا از داروی آنتی فیشر استفاده کنید و در صورت عدم بهبود برای انجام لیزر به متخصص مراجعه شود.

      پاسخ
  • سلام من خیلی وقته که هم شقاق دارم هم بواسیر البته این فکره خودمه میتونم عکس بفرستم برام معاینه کنید؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید چطوری میشه هم شقاق داشته باشیم هم بواسیر چون من فکر میکنم دوتاشو دارم

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر.من زخمی مثل زخم شقاق کودکان دارم که اونم گاهی مخصوصا بعد از رابطه جنسی در کنار مقعدم ایجاد میشه که رابطه مقعدی هم ندارم.ولی دکتر رفتم به من پماد اسیکلویر داد ولس تاثیری نداشت ولی الان با دیدن عکس های شما فکر کردم که شاید منم شقاق دارم‌.که البته با زدن پماد موپیروسین این زخم خوب میشه ولی دوباره ظاهر میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    و اینکه پیش چه دکتری باید مراجعه کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

خدمات
فهرست