هموروئید یا بواسیر در بارداری- عکس و درمان سریع

آگوست 7, 2018
هموروئید یا بواسیر در بارداری- عکس و درمان سریع

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از دردناک ترین عوارض بارداری در زنان می باشد، که اکثرا در ۳ ماهه سوم شایع است. اما متاسفانه برخی بانوان به علت خجالت کشیدن این مطلب را بازگو نمی کنند. باید بگوییم که این مشکلی طبیعی در بارداری است و خانم های باردار نباید خود را بابت آن نگران کنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با دلایل بواسیر و درمان آن در دوران بارداری آشنا کنیم.

علائم هموروئید در بارداری

• خارش مقعد
  • درد مقعد
  • مشاهده خون در مدفوع
  • درد شدید هنگام اجابت مزاج
  • احساس داغی در مقعد
  • تورم در ناحیه مقعد

پیشگیری از بواسیر در بارداری

یکی از بهترین مواردی که می تواند از این بیماری جلوگیری کند، ورزش کگل است که باعث می شود فشار کمتری به لگن احساس شود.

خانم های باردار نباید هنگام اجابت مزاج عجله کنند و از زور زدن و نشتن در توالت به مدت زیاد اجتناب کنند. از دیگر موارد پیشگیری رعایت رژیم غذایی، خوردن غذاهای با فیبر بالا و نوشیدن زیاد آب است.

بواسیر در بارداری

به صورت کلی:

• سعی کنید تا آنجا که میتوانید از فیبر و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • آب و مایعات به مقدار زیاد در طول روز بنوشید.
  • ورزش کگل یکی از بهترین ورزش ها برای جلوگیری از بواسیر در بارداری است علاوه بر این بدن را برای بارداری آماده میکند.
  • به هیچ وجه در توالت زور نزنید به جای آن مدت زمان نشستن در توالت را افزایش دهید .
  • معتدل نگه داشتن وزن

چرا هموروئید در دوران بارداری شایع است ؟

• رشد رحم در طی دوران بارداری باعث فشار در اندام تحتانی شده و برگشت خون از نیمه ی تحتانی بدن کند می کند، که باعث ورم عروق می گردد.
  • یبوست در دوران بارداری که باعث کمتر شدن دفع مدفوع می شود.
  • در طی بارداری با افزایش هورمون پروژسترون، دیواره ی عروق وریدی شل می شود.
  • کاهش سرعت حرکت روده ها

درمان بواسیر در بارداری

با توجه به اینکه بواسیر در دوران بارداری خطرناک است زیرا هموروئید در سه ماه دوم و بعد از زایمان سریعا رشد میکند باید هر چه سریعتر آن را درمان کنید . در ادامه برخی از رش های خانگی را برای درمان بواسیر ذکر کرده ایم که البته برای بواسیر هایی که در مراحل ابتدایی هستند تاثیر داشته و در مورد بواسیر های پیشرفته تر فقط لیز بواسیر جواب میدهد.

درمان فوری بواسیر با لیزر

در صورت داشتن بواسیر در بارداری میتوانید از طریق واتس اپ با متخصصان ما مشورت کنید.

• شست و شوی مرتب مقعد و خشک کردن صحیح آن توسط دستمال های بدون بو
  • حمام کردن در آب گرم
  • روش لیزر بواسیر نیز از دیگر راه های درمان هموروئید در بارداری است که حتما باید توسط پزشک به شما پیشنهاد شود.
  • مقداری جوش شیرین در وان حمام ریخته و مدت چند دقیقه نشتن در آن
  • استفاده از کمپرس های آب یخ
  • اجتناب از نشستن طولانی مدت بر روی سطوح سخت
  • اگر مبتلا به یبوست هستید خود را درمان کنید
  • استفاده از نرم کننده های مدفوع
  • اجتناب از خوردن چای و نوشابه زیرا یبوست را تشدید می کند.

از پماد یا شیاف آنتی هموروئید در بارداری نیز میتوان برای پیشگیری از بواسیر و نه درمان آن البته با تجویز متخصص بواسیر استفاده کنید .

عکس بواسیر در بارداری

با توجه به اینکه بیماری بواسیر با دیگر بیماری شباهت دارد، در ادامه ما عکس هایی از هموروئید را به شما نشان داده ایم تا در صورت تشخیص سریعا به درمان آن اقدام کنید؛

هموروئید در بارداری
عکس بواسیر در بارداری